Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Dagens Ord 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagens Ord
Halsstarrig.

22 oktober 2012, 17:58
Moderator
... och om jag säger således kan vi således bilda följande mening:

Urvalsaxiomet för en potent man: han är halsstarrigt oomkullrunkelig.

(Kan inte låta bli att tänka på en tråd som tydligen är aktuell på AF om hurdan en "riktig karl" ska vara...)

22 oktober 2012, 18:47
Moderator
:lol:

Det är bra - skratt gör gott även för ett pms-monster. Det senare får nog vara dagens ord för mig, dessvärre.

22 oktober 2012, 18:51
Moderator
Men vad roligt. :)

22 oktober 2012, 19:22
Avslutat konto
Zombie skrev:
... och om jag säger således kan vi således bilda följande mening:

Urvalsaxiomet för en potent man: han är halsstarrigt oomkullrunkelig.

(Kan inte låta bli att tänka på en tråd som tydligen är aktuell på AF om hurdan en "riktig karl" ska vara...)

HAHAHAHAH! :lol:

22 oktober 2012, 20:16
Avslutat konto
Trängta.

22 oktober 2012, 23:53
Moderator
Djävlar. Och det ska man inte förknippa med meningen ovan... nej, fy mig. (Nu kommer inte jag på något ord själv bara för det...)

22 oktober 2012, 23:55
Medlem
Metrologi är ett annat ord för läran om mätteknik. Tydligen. http://sv.wikipedia.org/wiki/Metrologi

31 mars 2013, 22:42
Medlem
Sokal-affären http://en.wikipedia.org/wiki/Sokal_affair

En fysiker provade om en postmodernistisk samhällsvetenskaplig tidsskrift publicerade kamoflerat nonsens. Det gjorde den.

6 april 2013, 00:05
Moderator
Sokal erbjöd alltså den gamla ärevördiga metoden defenestration som empiriskt verktyg. Det kan man ifrågasätta det etiska i att erbjuda från tjugoförsta våningen. 8-)

Å andra sidan, det kan ju bero på på vilken mental nivå och med vilken kraft de sociala överenskommelserna görs. Det kan också hända att världen kan tolkas på fundamentalt annorlunda sätt, eller att delar av den måste det, eller att det finns flera världar, utan att man behöver tala om just sociala överenskommelser för att förklara den relativiteten (eller vad det är). 8-) Svårt att veta hur man ska tolka en del vaga, men ändå befintliga, tecken.

6 april 2013, 00:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.