Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag syftade inte specifikt på bumlingar, utan på smågodis i största allmänhet. Mitt överaktiva alarmsystem slår på fulla sirener av alla de där färgerna som i naturen ofta brukar betyda att djuren eller svamparna är giftiga.


1 april 2013, 21:39
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Men blir ni alltså verkligen sugna på de där sega klibbiga klumparna i neon- och primärfärger som luktar brittiska rengöringsmedel?! Jag tappar aptiten av alla intrycken. Och gör jag inte det, så gör jag det definitivt när jag försöker hitta en ren spade att gräva i de där dammiga lådorna med.


Jag har aldrig haft några problem med plockgodishygienen - ja, då den där gången för tre år sedan, alltså, då jag senast plockade godis. Möjligen har jag märkt en viss anstrykning av polska rengöringsmedel. ;)

Du med dina primärfärger. 8-) Jag gillar primärfärger. :) De godisbitar som jag skulle ha plockat, om jag inte hade bestämt mig att vänta några år till, alltså, hade varit mörkröda, svarta eller bruna och bara till viss del sega. Dessutom kan man ju välja att gå till en godisbutik med enbart handgjort godis om man är väldigt kräsen.

Bumlingar minns jag från min barndom: Det fanns en godisbutik i byn där jag växte upp, vilken bland annat sålde sådana, men som nu sedan länge är nedlagd.


1 april 2013, 21:46
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag ska tala om för en sökare exakt vad jag söker. Innan midnatt här. Vilket betyder att jag får sätta fart på. Men, jag har orsak att tro att jag får ett resultat som jag inte kommer att vara allt för road av.


1 april 2013, 21:48
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
@Schueberird: He he, jo, jag är lite tjatig när det gäller primärfärger, jag vet. ;) Det är bara det att jag upplever att de färgerna invaderar mig så förfärligt. Alla färger blir så mycket trevligare med lite smuts i sig. Mindre vrålande. Mjukare. Coolare.


1 april 2013, 21:52
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det är också (subjektivt) sant.


1 april 2013, 22:11
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det beror på vad man menar med smuts. *kan bli invaderad av både primärfärger och tanken på inbakad smuts*


1 april 2013, 22:12
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Grått eller svart med eller utan inblandningar av närliggande färger.


1 april 2013, 22:14
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag vet. Borde väl ha lagt till en :P .


1 april 2013, 22:16
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ah. :P Jag bokstavstolkade dig som bokstavstolkare.


1 april 2013, 22:19
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
… och jag fick dig på metakroken. :P


1 april 2013, 22:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.