Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Förr hade jag ett noggrannt utformat no-nonsense CV med mycket kompakt information men nu orkar jag inte återskapa det så det får bli denna förfärligt glassiga variant: http://www.latextemplates.com/template/moderncv-cv-and-cover-letter


1 april 2013, 12:24
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Codens prat om syrliga bumlingar gjorde mig sugen på plockgodis igen: Senast det skedde var väl en sisådär 3 år sedan. Det brukar mest bli olika typer av chokladbitar och hallonlakritsdödskallar. Allt som inte är choklad eller lakrits har dock en tendens att bara smaka bra de första få bitarna och sedan är allt som återstår en unken bismak av för mycket socker och konstiga tillsatser, fast dödskallarna går an.


1 april 2013, 12:33
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...eller så väntar jag några år till.


1 april 2013, 12:36
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Yetin skrev:
Förr hade jag ett noggrannt utformat no-nonsense CV med mycket kompakt information men nu orkar jag inte återskapa det så det får bli denna förfärligt glassiga variant: http://www.latextemplates.com/template/moderncv-cv-and-cover-letter


Jag står inte ut med styggelsen, jag gör en mer individuell variant utan jävla färger överallt...


1 april 2013, 12:37
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
Codens prat om syrliga bumlingar gjorde mig sugen på plockgodis igen: Senast det skedde var väl en sisådär 3 år sedan. Det brukar mest bli olika typer av chokladbitar och hallonlakritsdödskallar. Allt som inte är choklad eller lakrits har dock en tendens att bara smaka bra de första få bitarna och sedan är allt som återstår en unken bismak av för mycket socker och konstiga tillsatser, fast dödskallarna går an.

Men alla småungar kladdar ju ner allt lösviktsgodis!!! Jag har sett det själv! En stor näve gelégodis i käften och sedan åkte halva innehållet ut i handen och ner i lådan igen! PLASKGODIS!


1 april 2013, 13:14
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
På samma sätt som pensionärerna kladdar runt i jordgubbarna? Jag har sett det själv!


1 april 2013, 13:54
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Förstör inte min plockgodis upplevelse!!!
Man kan ju plocka i lådorna högst upp dit hemska slemtomtar inte når. Man kan låtsas inför sig själv att man gör det åtminstone.


1 april 2013, 14:18
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Inte så mycket mer.


1 april 2013, 19:59
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Sheyen skrev:
Men alla småungar kladdar ju ner allt lösviktsgodis!!! Jag har sett det själv! En stor näve gelégodis i käften och sedan åkte halva innehållet ut i handen och ner i lådan igen! PLASKGODIS!

Ja, usch! Det är inte nådigt hur de går lös på godiset, di dära bakteriehärdarna. :04: Lösgodis: socker, slaktavfall, kemikalier, snor och e-kolibakterier. Men hyllorna högst upp är givetvis bättre. Och lite skit rensar magen.

Men blir ni alltså verkligen sugna på de där sega klibbiga klumparna i neon- och primärfärger som luktar brittiska rengöringsmedel?! Jag tappar aptiten av alla intrycken. Och gör jag inte det, så gör jag det definitivt när jag försöker hitta en ren spade att gräva i de där dammiga lådorna med. Ekologisk lakritsglass med högt gräddinnehåll och farligt hög halt av blodtryckshöjande glycyrrhizinsyra, däremot, det är grejer det... :04:


1 april 2013, 20:29
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Hmm.
Affärerna kanske håller högre hygienstandard i Storstockholm? Det där är inte ett problem för mig, kan jag konstatera efter en del betänketid. Och då är jag ändå rätt kräsmagad just när det gäller hygien. :P

Bumlingar är inte heller sega - de ska vara hårda och så ska de småbubbla i munnen när man tuggar på dem. Som rengöringsmedel ungefär, ja.
Precis så ska det vara!

Dessutom: Småbarn äter sällan bumlingar, de finns ju knappt längre att få tag på och är svårätna för riktigt små munnar. Så HA!

Idag har jag musicerat och försökt få sambon att gå med på att recitera ett poem som jag vill spela in och ha med i en låt. Han trodde att jag skämtade.
Dottern har bakat sina första muffins på egen hand, jag höll ett getöga på henne från sidan men hon fixade det med bravur.
Ena katten löper intensivt, hon går rastlöst runt och jamar uppfordrande.

I det stora hela en riktigt bra dag!


1 april 2013, 20:57
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron