Tack för ditt svar som berikar mig och mina kunskaper
läs i min brist på kunskaper i klassisk musik...
Postade den här länken med en nocturne mitt på dagen dessutom... enkom för att jag av en slump fann den på "tuben" då jag egentligen sökte mig något annat. Det här är väl för mig en så annorlunda framställning av Chopin... det är väl något med tonerna från fiolen som tilltalar mig men Chopin föredrar jag dock nog att lyssna till på ett mer klassiskt vis, åtminstone i de gånger jag då kan koncentrera mig tillräckligt. Sen vet jag inte eller ens har en aning om vad jag själv anser om de moderna violinister som exvis Itzhak Perlman, enligt
Wiki tycks jag nog ha fått något fel på min smak, men som sagt det är något för mig att förlåta mig själv för att det nu var med de tonerna från en fiol som jag fann mig lockad att på tex "tuben" vilja mer förstå Chopins komponerande trots
2 440 000 söksvar på "tuben" och
48 600 000 resultat på "google".
Men nu satte du ord på det som gör det för mig än mer meningsfyllt och i att med det på ett större allvar ta mig an Chopin i hans tid och musikskapande om jag nu ska lyckas kunna sätta mig in i den klassiska musikhistorien... om inte annat så kanske jag ändå lär mig att sovra mer i allt det "webben" erbjuder lite bättre...
borde redigerat inlägget men... postar det i.af