Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Nästa
Sommartid! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Sommartid!
Ja, jag skulle tro att du åkte igenom minst något tjugotal celler på resan (en cell = en basstation, i princip).

31 mars 2013, 22:07
Moderator
Right. Då är det inte jag som har gjort någon helt galen inställning då. Skönt att veta. Det var annars vad jag utgick från. Känner mig faktiskt en smula upplyft.

31 mars 2013, 22:15
Medlem
Min telefon ställer om utan att fråga och har gjort rätt i några år. Jag antog att smartphones hämtade tiden via internet, men har inte direkt funderat på saken. GPSen borde väl funka för att ställa in tiden egentligen.

31 mars 2013, 22:20
Moderator
Jag har en dumbphone, och mig veterligen har den ingen GPS. Men det gör inget, för jag är kapabel att ställa tiden manuellt.

31 mars 2013, 22:24
Medlem
Incognita skrev:
Jag har en dumbphone, och mig veterligen har den ingen GPS. Men det gör inget, för jag är kapabel att ställa tiden manuellt.

Aha. Jag tyckte det var en stor befrielse när jag upptäckte att klockan alltid går rätt... Och jag går aldrig vilse längre. Det är väldigt bra med smartphone!

31 mars 2013, 22:29
Medlem
När jag hade dumfån frågade den inte ens om sommartid. Den var dock mycket stryktålig.

31 mars 2013, 22:32
Medlem
När jag knappa på min fån i morse frågade den om det var OK att uppdatera till UTC-Sommartid :05:

-NEJ det är inte OK din dumma faun men gör det ändårå för... :evil:

*surar* och än är det långt till jul.

db :01:

31 mars 2013, 23:17
Moderator
:lol: Jag håller med. Det är inte OK på en fläck! Jag som just hade börjat vakna i någorlunda vettig tid, och så drar de undan marken under mina fötter.

31 mars 2013, 23:19
Medlem
Jag fick veta det igår att kockan skue ställas om till sommartid. det kan vara krångligt att komma ihåg det med klockan och hur många dagar det är i varje månad men jag har knep på det.

när man tar fram utemöblerna så stäler man fram kockan en timme om man tar in utemöblerna så ställer man klockan en timme bakåt.

och månaderna hur många dagar det är i månaderna kan man räkna på knogarna om det är på en knog är det 31 dagar om det är mellan 2 knogar så är det 30 dagar förutom februari som har 28 dagar

31 mars 2013, 23:26
Moderator
Ja, det där knogknepet använder jag också. Och jag har förstorat det där nedersta fältet på datorn så att information syns inte bara om tiden, utan också om veckodag och datum. Orka hålla reda på så'na där världsliga saker, liksom! :P

31 mars 2013, 23:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.