Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa
Sommartid! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Sommartid!
Hmm... tycker nog vi kunde ha gemensamma dygn och årstider på vår jord men finge väl då först återgå till en tid då jorden var platt men kanske inte nödvändigtvis även placera jorden i mitten av vårt solsystem då...

Men med rätt hastighet på diskusen/jorden/LP:n synkroniserad till en vändning på fram/ovan/A-sida av jorden till bak/under/B-sida, som att singla slant... dragningskraften som då får spela med gyro-krafter för en välbehövlig balans* tänker jag mig att det då blev samma tid och då lika för alla... Eller :25: *balans

db Som har postat videon* tidigare i videotråden men den länken är nu borttagen av youtube.

30 mars 2013, 02:30
Moderator
Ufo skrev:
Budgetvarianten är ju att slita batterierna ifrån en analog klocka.
Den visar ju rätt två ggr dygnet, vilket är två ggr mer än de flesta klockor gör.

För all del, men då får man samma tid tolv timmar i stöten. Det strider mot tidens natur. En riktig analog klocka har förresten inga batterier, den drar man upp. Det förefaller mig också aspigare att alltid vara en halvtimma fel mot alla andra.

30 mars 2013, 02:32
Moderator
db, intressant disku(r)s. Kan vi förändra klimatet bör vi ju kunna ändra jordens form och omlopp. Litet svarthålsteknik kanske? Eller någon tillämpning av fusionsteknik?

30 mars 2013, 02:34
Medlem
Zombie skrev:
db, intressant disku(r)s. Kan vi förändra klimatet bör vi ju kunna ändra jordens form och omlopp. Litet svarthålsteknik kanske? Eller någon tillämpning av fusionsteknik?

Jo, Nå't (r)evolutionerande tycks ju redan pågå... (igår var det nå't om jetströmmar på SR-ekot) med lite mer av vår sthjälp ska väl snart världen ändå änterligen lyckas vända och således och slutligen stå på ända.

db

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_stream

30 mars 2013, 03:03
Moderator
Övergången misslyckades. Solen går fortfarande ner lika kort efter att jag steg upp. Finns det ingen EU-regel man kan klaga på att Sverige bryter mot?

31 mars 2013, 19:15
Moderator
Min mobil frågade mig häromdagen om det var OK att den ställde om till vintertid... Que...?

31 mars 2013, 21:15
Moderator
Kanske de de östasiater som tillverkade den hade glömt förse den med nordeuropeiska årstider? :04:

31 mars 2013, 21:36
Medlem
Nej, det tycks bero på att en del basstationer i nätet inte är konfigurerade att förstå tidszoner och sommartid. Jag har Telenor på jobbtelefonen och den frågar flera gånger på var och varannan resa.

31 mars 2013, 21:39
Moderator
Aha. :idea: Jo, jag befann mig på resa då. Men bara till Stockholm och Uppsala. Räcker det för att telefonen skall få tidszonstuppjuck?

31 mars 2013, 22:05
Moderator
Men att det faktiskt är ny tid nu, det har den inte brytt sig ett dyft om. :01:

31 mars 2013, 22:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.