Re: Att spåra vilka myndigheter som läser här......
Eller så blir man tvingad, kan tänka mig att Soc skickar dit vissa som de tycker att de borde kunna arbeta fulltid. Inte alla som accepterar ett liv utan lägenhet och pengar till mat varje månad. Det låter så gulligt i deras reklam så jag tror att de riktar den till statsanställda och vården.
Det är inte så mycket ändå. Jag tror att det är en relativt låg lön för en VD i Sverige.
En VD kan kräva marknasmässiga löner, om de inte får det på ett ställe kan de söka en annan VD tjänst. Tydligen behövs han om han har fått anställning. Annars är det en onödig kostnad.
Arbetare har aldrig haft bättre villkor än en VD. Förr var det ännu sämre då VD's fick flera hundra arbetares löner. Dock så tror jag inte att om LiR skulle växa 100%, att VD'ns lön skulle växa med lika mycket utan förhoppningsvis hade det då gått åt till att växa mer och bättre löner till arbetarna. Att det blir så stor skillnad när företaget är litet men ändå har en VD är inte konstigt eftersom det knappast går med jätteplusset. Så eftertraktade är inte aspergare på konsultmarknaden, tror jag.