Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Sheyen skrev:
Meppe skrev:
Själv fick jag i vintras veta att jag har polska rötter.

Tråden om hur man känner igen en taNT är startad i allmänmänskliga ämnen.

Jag ska kolla in den! Vill dock nämna att jag är jättetrött och nog måste logga ut snart, men om jag inte hinner läsa tråden idag gör jag det imorgon. *kram*

:20:

Är också ganska trött. Det hände mycket igår. Även om det var halvt väntat, det händer alltid mycket dom dagarna jag lagar pizza. Imorgon blir det att förbereda sig för ett arrangörsuppdrag, jag ska hjälpa till vid en schackturnering där jag inte tillhör målgruppen för deltagare på onsdagen. Det blir en ny upplevelse, enda gången jag tidigare haft något arrangörsliknande uppdrag har det gått ut på att skriva in resultaten i en dator.


25 mars 2013, 21:05
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Meppe skrev:
Sheyen skrev:
Meppe skrev:
Själv fick jag i vintras veta att jag har polska rötter.

Tråden om hur man känner igen en taNT är startad i allmänmänskliga ämnen.

Jag ska kolla in den! Vill dock nämna att jag är jättetrött och nog måste logga ut snart, men om jag inte hinner läsa tråden idag gör jag det imorgon. *kram*

:20:

Är också ganska trött. Det hände mycket igår. Även om det var halvt väntat, det händer alltid mycket dom dagarna jag lagar pizza. Imorgon blir det att förbereda sig för ett arrangörsuppdrag, jag ska hjälpa till vid en schackturnering där jag inte tillhör målgruppen för deltagare på onsdagen. Det blir en ny upplevelse, enda gången jag tidigare haft något arrangörsliknande uppdrag har det gått ut på att skriva in resultaten i en dator.

Ett stort lycka till med arrangörsuppdraget! :20:


26 mars 2013, 09:28
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Sheyen skrev:
Ett stort lycka till med arrangörsuppdraget! :20:


Tackar :)

Tidigare dubbel vinnare i den turneringen (det här är tredje året den ordnas), och det ska bli trevligt att träffa gänget från grannbyn igen. Det är dom som ordnar den, men lite hjälp härifrån. Nu senast jag hörde något var det 55 anmälda. De åren jag spelat har det varit kring 30.

Jämförelse: Jag representerade Finland under en lagturnering i Narva, Estland. Det var 10 spelare i varje lag. 8 lag. Det innebär att det var 80 spelare. Den turneringen kändes enorm.

Jag var dessutom den enda svenskspråkiga i Finlands lag, dom yngsta deltagarna hade varken börjat med svenska eller engelska i skolan. Så, jag fick öva min finska. En av dom äldre spelarna (min ålder vid det tillfället) tränade engelska med mig. Men, mest pratade jag finska. Vår lagledare/tränare pratade också finska.

När vi kom till Tallinn visade det sig att vi missat färjan, och fick ta nästa båt över till Helsingfors. Med den lilla följden att vi missade både sista tåget och sista bussen till den här byn. En annan schackspelare härifrån kom och hämtade oss från Helsingfors. Han är liksom dom andra i den här byn svenskspråkig. Vilket innebar att jag skulle prata svenska sent den kvällen, när jag dessutom var drogad av ett sjösjukepiller. Det var sådär lagom misslyckat.


26 mars 2013, 09:39
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
- Vill du ha röda eller blåa pillret?

- Vilket gör vad?

Meppe in the Matrix


26 mars 2013, 09:45
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Förövrigt gillar jag ballongsoppa.

Hmm... Den här nonsenstråden börjar få erfarenhet av fler och fler av mina klassiker.


26 mars 2013, 14:10
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
My name is Meppe.

Jo, jag insåg just att huvudpersonen i "My name is Khan" är en aspie. Ska se den filmen den 6 maj. Och som vanligt har jag en väldigt bra förklaring. I det här fallet är det så simpelt som att jag träffa hon som först informerade mig om att filmen existerar den 6 maj.


26 mars 2013, 17:45
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Vill ha ballongsoppa...


26 mars 2013, 20:50
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Jag gjorde en pannkakstårta! :09:


26 mars 2013, 20:51
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Sådana gillar min son. Gullungen. :08:


27 mars 2013, 00:01
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Incognita skrev:
Sådana gillar min son. Gullungen. :08:

Det kanske min dotter-son också kommer att gilla! :D Britt-Rutger!

Lite nonsens: ÄGG? JA! ÄGG! Sugen, men kanske kräks. Hahahahah! Ska äta det ändå, för vi har kaviar hemma!

Caviar, caviar on the wall, who's gonna come and clean it all? :lol:


27 mars 2013, 10:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 313  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron