Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Meppe skrev:
Sheyen skrev:
Jag avskyr i princip alla udda tal. :(


När jag gick i dagis och vi stod två och två, redo att gå, räknade tanterna oss. "Två, fyra, sex, åtta..."

Meppe: Nej, det heter en, två, tre, fyra...

Dom brydde sig inte ens om att en 5-åring försökte lära dom hur man räknar...

Det där reagerade jag också på. Men minns inte att jag vågade påpeka något, var redan van vid att vuxna gjorde en sak och sa åt oss en annan.


25 mars 2013, 19:49
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Jag såg ju ingen orsak att hålla tyst, först lärde vuxna mig räkna och sedan kunde dom inte göra det själva.


25 mars 2013, 20:02
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Meppe skrev:
Jag såg ju ingen orsak att hålla tyst, först lärde vuxna mig räkna och sedan kunde dom inte göra det själva.

+1 :lol:


25 mars 2013, 20:03
Avslutat konto
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Meppe skrev:
Orange skrev:
Meppe skrev:
Har sidan inzoomad, så min signatur ser enorm ut. Allt är ju bättre här.

:17:

Och du är...?

Din signatur är ju på ryska.


Jag är Orange. Känner igen dig från AF och tycker det är trevligt att du är här. :D Min signatur utläses "Ne ver', ne boysia" vilket betyder "Don't trust, don't fear." Precis som Sheyen skriver är det taget från en Tatu-låt. :)


25 mars 2013, 20:21
Avslutat konto
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Sheyen skrev:
Hejsan!

Jag vill bara berätta att jag faktiskt kunde läsa Orange's signatur! Vad stolt jag blir över mig själv. För jag har faktiskt aldrig läst den där meningen förut, men jag förstod direkt varifrån Orange har fått idén om texten. Den kommer från låten "Ne Verʹ Ne Boysya" med t.A.T.u


Ja, precis, det är taget från den låten. t.A.T.u var och förblir för övrigt skitbra. Och jag vill också kunna ryska!!!


25 mars 2013, 20:24
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Orange skrev:
Ja, precis, det är taget från den låten. t.A.T.u var och förblir för övrigt skitbra.

Jag håller med! Jag älskar t.A.T.u och jag har läst ryska på egen hand ett tag nu... Kan en del ryska. Kan läsa mer ryska än jag förstår, dock, men det är för att jag lärde mig alfabetet snabbt, så det är lite roligt att man kan läsa ord som man inte förstår, men även ord som man förstår, men kanske aldrig har läst förut.

Följande t.A.T.u-låtar är mina favoriter:

Ya Soshla S Uma

Gomenasai

Nas Ne Dagonyat

Malchick Gey

Cosmos

Show Me Love

Robot

Självklart kan jag de ryska låtarna utantill. En annan rysk låt (ej t.A.T.u) som är bra är "Gadalka" med Fabrika (eller originalet som sjungs av Svetlana Svetikova)

Jag vill även passa på att tipsa om Ranetki med låten "A Tebe"

Även dessa kan jag utantill, så klart.


25 mars 2013, 20:43
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Kan också läsa ryska, jag gick en kurs hösten 2010-våren 2011. Alfabetet kunde jag innan kursen började. Det var praktiskt, när jag glömde bort något ord var det bara att läsa det.


25 mars 2013, 20:49
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Meppe skrev:
Kan också läsa ryska, jag gick en kurs hösten 2010-våren 2011. Alfabetet kunde jag innan kursen började. Det var praktiskt, när jag glömde bort något ord var det bara att läsa det.

Härligt! :D

Ryska är så fint (speciellt i låtar)... Jag är glad över att jag är en fjärdedels ryss. Det känns lite speciellt, liksom. Iofs spelar det ingen roll för lärandet, då jag inte har vuxit upp med rysktalande människor eller så, men ändå!


25 mars 2013, 20:51
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Själv fick jag i vintras veta att jag har polska rötter.

Tråden om hur man känner igen en taNT är startad i allmänmänskliga ämnen.


25 mars 2013, 20:57
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Meppe skrev:
Själv fick jag i vintras veta att jag har polska rötter.

Tråden om hur man känner igen en taNT är startad i allmänmänskliga ämnen.

Jag ska kolla in den! Vill dock nämna att jag är jättetrött och nog måste logga ut snart, men om jag inte hinner läsa tråden idag gör jag det imorgon. *kram*


25 mars 2013, 21:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 313  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron