Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Vilka länder skulle du vilja åka till? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vilka länder skulle du vilja åka till?
Meppe skrev:
Sheyen skrev:
Ryssland
Island
Norge (igen)


Island har jag varit till, det rekommenderas verkligen. Även om jag under landningen frågade min pappa om han var säker på att vi inte flugit till månen, uppifrån såg det ut som om man skulle landa på en trädlös måne.

Åh! Det låter underbart vackert. Och det är så isolerat, långt bort från allt ont. Om katastrofen drabbar Europa ska jag gömma mig på Island, för där kan man nog vara trygg. Dessutom verkar folket vara mysigt. Vet iofs inte hur kallt det brukar bli där, men med rätt material borde jag klara av att överleva i ett hemmasnickrat läger. Jag har funderat på några olika alternativ, men givetvis blir det inte aktuellt om katastrofen aldrig inträffar.


25 mars 2013, 18:22
Medlem
Inlägg Re: Vilka länder skulle du vilja åka till?
Sheyen skrev:
Meppe skrev:
Sheyen skrev:
Ryssland
Island
Norge (igen)


Island har jag varit till, det rekommenderas verkligen. Även om jag under landningen frågade min pappa om han var säker på att vi inte flugit till månen, uppifrån såg det ut som om man skulle landa på en trädlös måne.

Åh! Det låter underbart vackert. Och det är så isolerat, långt bort från allt ont. Om katastrofen drabbar Europa ska jag gömma mig på Island, för där kan man nog vara trygg. Dessutom verkar folket vara mysigt. Vet iofs inte hur kallt det brukar bli där, men med rätt material borde jag klara av att överleva i ett hemmasnickrat läger. Jag har funderat på några olika alternativ, men givetvis blir det inte aktuellt om katastrofen aldrig inträffar.


Var där i juli, har inget minne av att det skulle ha varit extra kallt. Utomhusbad var väldigt populärt. Sedan kom ju katastrofen från Island för ungefär 3 år sedan, ifall du minns deras vulkanutbrott som ledde till att stora delar av Europas flygtrafik stoppades.


25 mars 2013, 18:26
Medlem
Inlägg Re: Vilka länder skulle du vilja åka till?
Innan jag kände så mycket folk tänkte jag bosätta mig i Islands ödemark för att undvika människor. Det lär finnas en hel del excentriker därute.


25 mars 2013, 18:28
Medlem
Inlägg Re: Vilka länder skulle du vilja åka till?
Meppe skrev:
Var där i juli, har inget minne av att det skulle ha varit extra kallt. Utomhusbad var väldigt populärt. Sedan kom ju katastrofen från Island för ungefär 3 år sedan, ifall du minns deras vulkanutbrott som ledde till att stora delar av Europas flygtrafik stoppades.

Ja, jo den katastrofen minns jag, men den kändes inte så jättehemsk ändå (nej, jag är inte insatt i händelsen). Jag tänker mig mycket värre grejer som skulle kunna hända och bland annat drabba Sverige. Men Island är ett perfekt gömställe och det verkar vara en fridfull plats att leva på! :)


25 mars 2013, 19:51
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2


Som gäst saknar du privilegier.