Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Sheyen skrev:
Okej. På tal om siffror: Vad tycker du om 34? Jag ser 34 som ett magiskt tal (och märk väl att jag har en förkärlek till jämna tal).

34 har jag ingen direkt åsikt om. Om man läser om det till datum så påminner det mig om att Joshua Prager sa upp sig från Wall Street Journal den 3 april 2009. Vilket jag anser var förståeligt, eftersom endast en tredjedel av den där artikeln från den 28 februari 2009 publicerades där.

Om man ser på talen i min aningen udda tabell över dom vanligaste förekommande magiska talen så är det generellt dom jämna jag gillar mera. T.ex. i "7=12" så är det en nyansskillnad som gör att jag gillar 12an mera. Om jag kallar 12 ett magiskt tal så kan det tolkas som att jag har någon orsak att vara glad. Om jag kallar 7 ett magiskt tal så kan det vara en fördel att säga åt mig att hålla taNTerna på avstånd.


25 mars 2013, 17:31
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Meppe skrev:
Sheyen skrev:
Okej. På tal om siffror: Vad tycker du om 34? Jag ser 34 som ett magiskt tal (och märk väl att jag har en förkärlek till jämna tal).

34 har jag ingen direkt åsikt om. Om man läser om det till datum så påminner det mig om att Joshua Prager sa upp sig från Wall Street Journal den 3 april 2009. Vilket jag anser var förståeligt, eftersom endast en tredjedel av den där artikeln från den 28 februari 2009 publicerades där.

Om man ser på talen i min aningen udda tabell över dom vanligaste förekommande magiska talen så är det generellt dom jämna jag gillar mera. T.ex. i "7=12" så är det en nyansskillnad som gör att jag gillar 12an mera. Om jag kallar 12 ett magiskt tal så kan det tolkas som att jag har någon orsak att vara glad. Om jag kallar 7 ett magiskt tal så kan det vara en fördel att säga åt mig att hålla taNTerna på avstånd.

Det ska jag försöka att komma ihåg!

Kan du inte känna viss avsky om du tänker 3+4? Då borde 34 vara dåligt. Eller ja; det beror på hur du ser på det hela. Men jag brukar känna mig tvungen att plussa, dividera etc i vissa situationer.


25 mars 2013, 17:49
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Sheyen skrev:
Meppe skrev:
Sheyen skrev:
Okej. På tal om siffror: Vad tycker du om 34? Jag ser 34 som ett magiskt tal (och märk väl att jag har en förkärlek till jämna tal).

34 har jag ingen direkt åsikt om. Om man läser om det till datum så påminner det mig om att Joshua Prager sa upp sig från Wall Street Journal den 3 april 2009. Vilket jag anser var förståeligt, eftersom endast en tredjedel av den där artikeln från den 28 februari 2009 publicerades där.

Om man ser på talen i min aningen udda tabell över dom vanligaste förekommande magiska talen så är det generellt dom jämna jag gillar mera. T.ex. i "7=12" så är det en nyansskillnad som gör att jag gillar 12an mera. Om jag kallar 12 ett magiskt tal så kan det tolkas som att jag har någon orsak att vara glad. Om jag kallar 7 ett magiskt tal så kan det vara en fördel att säga åt mig att hålla taNTerna på avstånd.

Det ska jag försöka att komma ihåg!

Kan du inte känna viss avsky om du tänker 3+4? Då borde 34 vara dåligt. Eller ja; det beror på hur du ser på det hela. Men jag brukar känna mig tvungen att plussa, dividera etc i vissa situationer.


4 är ett tal som jag aldrig noterat särskilt mycket. 3 rent utsagt avskyr jag när den är ensam. Däremot gillar jag talet 36, det bidrar antagligen till min neutralitet till 34.

9 är ett annat högst intressant tal, det har jag något av en hatkärlek till. Det är youtube-motsvarigheten till 3, men det finns sammanhang där jag faktiskt gillar talet 9. Det går t.ex. alldeles utmärkt att kombinera med 12. Och så var det ju vid midnatt mellan den 8 och den 9 maj 1945 som kriget tog slut i Europa.


25 mars 2013, 17:58
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Jag har också en förkärlek för jämna tal av någon anledning, såsom 2, 4, 8 och 12. Men nästa favorit är 19 av någon underlig anledning.


25 mars 2013, 18:08
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Incognita skrev:
Jag har också en förkärlek för jämna tal av någon anledning, såsom 2, 4, 8 och 12. Men nästa favorit är 19 av någon underlig anledning.


8 är väl undantaget som bekräftar regeln i mitt fall. Jag tycker inte om det talet. Däremot gillar jag 284.


25 mars 2013, 18:10
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
8 som är så trevligt! :o Men 284 är helt OK. Det innehåller ju bara bra siffror.


25 mars 2013, 18:13
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
7 har jag heller aldrig gillat. Han är så stöddig. Och 3 är surmulen och vresig. 11 är en irriterande streber, för att inte tala om 1 - den stroppen!


25 mars 2013, 18:15
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Incognita skrev:
8 som är så trevligt! :o Men 284 är helt OK. Det innehåller ju bara bra siffror.

Efter en viss heldag och insikten vad som händer om jag ber min VLC spela soundtrack 8 på CDn jag köpte i Krakow kan jag inte se det som ett trevligt tal. Men, tacka vet jag tisdagen den 28.4.2009 (som också var en tisdag 1908). Då hade man ju en heldag i Krakow. Även om det var trevligt att upptäcka den där city tour bussen kvällen innan. Första halvan slog in. Det kan vem som helst som varit i Krakow efter 1993 intyga.

Och nu anser jag att jag förklarat mig väldigt tydligt med tanke på att jag varit här i mindre än 24 timmar.


25 mars 2013, 18:16
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Jag avskyr i princip alla udda tal. :(


25 mars 2013, 18:18
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
@Meppe: Ja, det var faktiskt osedvanligt tydligt för att vara du. :) Jag antar att vi skall känna oss hedrade. 8-) Tack!


25 mars 2013, 18:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 313  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron