Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Ett sätt att hantera när radiotjänst bråkar med grannen! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Ett sätt att hantera när radiotjänst bråkar med grannen!
hihi.. :D
fast det är klart han får gå in om man bjuder in han.
Det är väl samma regler som för vampyrer?

16 mars 2010, 20:35
Medlem
Jag filmade och fotograferade honom nu också när han spatserade runt ute. Han blev skitsur och tog upp mobilen och sade:
- Knäpper du kort på mig nu?
- Ja, tänkte göra det. (filmade).
- Om du gör det å det kommer in nånstans så kommer jag å polisanmäla däjj! Sade han.

Bilderna och filmen ska jag ha ifall det blir problem med radiotjänst för min bättre TV-lösa hälft. De ligger i mappen djur och natur, så länge inga problem uppstår.

16 mars 2010, 21:14
Medlem
carl skrev:
Det är väl samma regler som för vampyrer?

Tydligen inte. Eller så fann han mig bara icke charmerande. Men jag vill ha ett slut på deras synvillor, kommer han in och får se med egna ögon att ingen tv finns kanske han slutar se tv-apparater där inga finns. Ren välvilja från min sida :D .

16 mars 2010, 21:16
Medlem
carl skrev:

Nej, lyckas man övertala dem att komma in så kan de bli stämda för hemfridsbrott.

16 mars 2010, 22:17
Medlem
@Sugis
Du gav mig dagens goda skratt :lol:

16 mars 2010, 22:19
Medlem
Jag anser att de faktiskt borde ha en polis med sig när de är ute och knackar dörr. Då skulle polisen kunna gå in och leta tv-apparater. Eller att man ger radiotjänst befogenhet att gå in hos folk. För detta är mycket besvärande då man kan få räkningar hem baserat på att en kontrollant hittar på att den har sett en tv-apparat genom fönstret.

Det mest kränkande jag varit med om var en gång för många herrans år sedan. Då sade sig kontrollanten ha hört att jag hade tv:n igång och det som sändes var: Jeopardy.

Över min döda kropp att jag skulle se Jeopardy!!!! För i helvete! Dock hade jag igång en svensk såpa eller dylikt som hade samma sändningstid. Minns inte vilken, men det var fan inte Jeopardy! Hursom är detta preskriberat för det var många år sedan, på den tiden när jag faktiskt hade en tv.

Hade de gått in med polis hade de åtminstone fått rätt tv-program i protokollet.

Jeopardy

16 mars 2010, 23:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.