Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Vilket VÄDER! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Vilket VÄDER!
Bild

Fast här i skåne hade jag väntat mig lite mer än barmark, när SMHI säger 30 cm och varning klass två och jävelstorm och allting.


19 mars 2013, 20:20
Moderator
Inlägg Re: Vilket VÄDER!
Vill man ha Barmark får man väl titta på den meteorologen, ikke? :04:

Inte ens häruppe är det mer än torrsnö som inte fastnar på trädgrenarna. Gud har kört dokumentförstöraren litet lugnt. Törs jag gissa att han inte tittade igenom papperen först? Kan jag förstå så som världen ser ut. Fast rätt snyggt på marken och friskt kallt i stället för råfuktigt.

************

:shock: Och jag som hade gått och trott att vädret kom ut ur andra ändan…


19 mars 2013, 20:38
Moderator
Inlägg Re: Vilket VÄDER!
Glömde jubla förresten: en riktig NT-tråd! :16: :17: :25: :19:


19 mars 2013, 20:42
Medlem
Inlägg Re: Vilket VÄDER!
Jublar nt? *förvirrad*,
...jag föredrar att jubla ju, över väderfenomen alltså... vädret råder inte mitt nedstämda sinne för... men jag förblir alltid utan undantag fel i min omgivning :? här ikring gnyr de ju mest, ojar och undrar vad de gjort för ont för att drabbas av vad det än månde vara... för väder! Snöslunga eller gräsklippare... skitsamma!!! som en personlig förolämpning tar de ut det på mig som varken äger vare sig det ena eller det andra och kanske just därför jublar... till och med över mitt eget väder när jag skiter i att bete mig som det förväntas av mig och det trots en god uppfostran eller tack vare det... dock så alltid så fel oberoende rådande väder. :11:

...prisa hen lovad vädergud Snödrottningens nya(?) påvre make kung Bore för den mjälla
ispol
som yr likt fluffiga änglar när de valsar sitt pbolerarade våroffer i den höga sky vorden av gammal flagnad golvpolishen från sin vår himla vårvintersal... (äsh... skriver ju som en kratta när det borde stavas bättre i föret jag ville gestalta ombeskriva)


db och hun' *njuter* av ljuset från en finvädersol eller vintermåne på isad mosse i fager skog och hygge (såg något norrsken häromkvällena, istället för komet på kometstället iställeta...)


20 mars 2013, 01:37
Moderator
Inlägg Re: Vilket VÄDER!
Jag jublade för att vi ent-ligen har fått en-t-råd att prata väder i. Det är ju förmågan att prata väder som ska vara enternas schibboleth och stora sätt att få den där Heliga Gem(ejen)en-t-skapen Där Alla Är Likadana, och ingen kan ana vad jag som krypto-ent har saknat det. Och inte har man ju torts starta en egen tråd, man hade ju kunnat bli förföljd.


20 mars 2013, 04:11
Moderator
Inlägg Re: Vilket VÄDER!
Zombie skrev:
Gud har kört dokumentförstöraren litet lugnt. Törs jag gissa att han inte tittade igenom papperen först? Kan jag förstå så som världen ser ut.

… eller också var det Guds sekreterare som utsöndrade sitt sekret. Gud har nog förgätit platsen.


20 mars 2013, 04:31
Medlem
Inlägg Re: Vilket VÄDER!
Bild


20 mars 2013, 12:21
Medlem
Inlägg Re: Vilket VÄDER!
Zombie skrev:
Glömde jubla förresten: en riktig NT-tråd! :16: :17: :25: :19:

Ha ha den var bra zombie!
Vad bra att ni tjatat så vi fick dessa smajlisar!


20 mars 2013, 13:06
Medlem
Inlägg Re: Vilket VÄDER!
:36:
Zombie skrev:
Jag jublade för att vi ent-ligen har fått en-t-råd att prata väder i. Det är ju förmågan att prata väder som ska vara enternas schibboleth och stora sätt att få den där Heliga Gem(ejen)en-t-skapen Där Alla Är Likadana, och ingen kan ana vad jag som krypto-ent har saknat det. Och inte har man ju torts starta en egen tråd, man hade ju kunnat bli förföljd.


*Något mindre förvirrad* :? Jublar åt mig själv och åt det att när jag jublar :01: är i vilket väder vad sort de än månde vara... som exvis idag sol NNV frisk till styv bris, hård i byarna. -6 grader känns som -13-15 (Ute på sjön isen var vinden ungefär 4-6 Beaufort)
si... si... si... tjibboléet
schibboleth har jag nog "alltid" (inte så tvärsäkert men ändå) försökt lära mig av :? (tack för länken :) ) men den insikten är/var jag utan och med tand för tunga kraschade jag väl med bönder och greker och då påkommen och det på deras vis hade framställt mig själv som enjubelåsnaidiot... dock utom i de fall då rollerna var ombytta tex då jag för min egen försörjning anlitats av dem som velat få något lagat/tillagat eller tillverkat och verkat vara den som vetat kunnat iaf så pass mycket att jag åtminstone då sluppit en småsint
gement
förutvisning ur gemenskapen...

Hursom en bra sås reder sig själv i... vilket väder...

Nu hemkommen efter skön dag på sjönisen i sol och nordan (ett par mils promenad tillsammans med gammelhun' :D ) värmer nu hun' fötterna på sin husse och kanske drömmer hun' nu om utflykten som är en repris på ett annat äventyr för tre år sedan och som då gjordes tillsammans med den numera frånvarande ( :13: döde :13: ) men dåvarande :09: gammelhun' :09: som alltjämt känns närvarande men ändå kan fattas oss i dag... och det i vilket väder som helst.

Spoiler! :
Promenaden som anträddes i förmiddags med att jag faktiskt ville förekomma en annars fåordig granne (typ väder och företrädesvis ett "jäkla väder") med en vänlig hälsning...

-Men vilken fantastiskt vacker vårvinterdag... strålande sol och blå himmel över ett snötäckt landskap... (Med en teatralisk och inövad artikulation i barryton)viiilket väääder vi fått. :D

;... Jag är ensam nu... min fru är död.

Nåväl efter en halvtimme och ett för mig ett ganska givande och livligt "dösnack" om sjukdom och elände från den som annars inte är så pratsam men som nu befanns vara i en bearbetning av sin svåra förlust så gjorde det ju nu inte så illa med mitt lite illa valda och för stunden plumpa väderprat... och hun' och jag fortsatte på vår promenad.


Annars ville jag nog vara en sån därkrypto-opponent även om jag helst såg att få tillhöra opponenterna men det hade ju varit i ett annat liv och väder före min tid.

db


21 mars 2013, 22:55
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.