Tack för rekommendation och namn
har "googlat" och läst en del artiklar
hmm då boken tyvärr saknas
i ett alltmer "tynande" av pappersboklånetjänster om exvis kulturutbud och folklivshistoria m.m som ju kommunen där jag vegeterar i inte längre anser sig längre behöva underhålla sina medborgare med i de av kommunens bibliotek som ännu har några efterfrågare av annan papperslitteratur... än de av "betseller" deckardrottningar agility eurovision dywing outfit style room res till thailand badtunna hänt i veckan kokböcker
Råd i radion;... går ju iofs att beställa som ett fjärrlån men min erfarenhet av att på en begränsad tid läsa de lånade böcker som jag tidigare beställt hade blivit billigare att köpa från tex något antikvariat
Men här ska jag väl inte gnälla om litteraturutbud på en av dagens kommunala bibliotek i en
tråd om video (hmm ber TS om ursäkt för det) då jag egentligen inte... varken hinner eller orkar med allt det jag har mer än nog av redan för att sedan också läsa redan hemma och då är ju ändå min lott lässvårigheter... det också förutom skrivsvårigheterna då. Och den energi sedan som numera läggs på det digitala... får mig att längta nostalgiskt till den tid som flytt till en långsammare
Minnenas Television där mitt lystmätna historieintresse får sitt av dåtida nutidshistoria, Minnenas television och Kunskapskanalen är det på "dumburken" jag försöker prioritera i en "tjock-TV" från förrrrr...
har en känsla av att den typen av program kan vara lite för lugna rent av platta för dagens platt-tv-konsumenter... kanske inte just Kunskapskanalen då
men ändå.
Om boken
om Råd i radion av Sofia Seifahrt
http://www.filfak.liu.se/strimman-sofia-seifarth?l=svdb