Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
<em>Zombie</em> skrev:
Nej, det är inte bara du. Och jag gruvar mig också för hur jag ska klara att höra av mig och till vem om jag inte hinner innan den gamla går ut.

Och för att någon mer ska tycka att jag har det väl förspänt men gör mig problem som inte finns.

Ja hu, det tycks inte precis som att de tar någon som helst hänsyn till hur familjerelationerna ser ut. I deras information verkar det hur tydligt som helst att en LSS-handläggare, t.ex., skulle kunna gå i god för ens identitet, men i praktiken blir de skitsura om man vill använda sig av den möjligheten och försöker få klarhet i vad som krävs för att styrka den yrkesrelaterade relation de har till en. För att inte tala om hur bökigt det är att få LSS-handläggaren med på noterna... och dessutom passa tiden (min är fasiken mer handikappad än jag i det avseendet, och då är det illa).

Schueberird skrev:
Incognita skrev:
Så det är inte bara jag som har problem med att fixa grundläggande saker som att förnya ID-handlingar?!

"Välkommen till Aspieforum!"

:P Tackar hjärtligast!

11 mars 2013, 20:17
Moderator
Nu har jag i alla fall fixat så att jag skall få ett bolltäcke. Måste infinna mig på HAB bara för "fortsatt planering av mina insatser" i så fall. Stöööööön...

11 mars 2013, 20:21
Medlem
Anekdot: senast jag hämtade ut ett nytt pass lyckades jag glömma körkortet i luckan hos polisen. Det slutade med att de dagen efter ringde min mor som fick komma och hämta det eftersom jag hunnit fara hem :-) En del saker fungerar smidigare i byhålor.

12 mars 2013, 00:18
Moderator
Otäckt att behöva bolla under täcket, men bättre än att bola obetäckt. Eller vad man nu säger.

12 mars 2013, 00:29
Moderator
nallen skrev:
Anekdot: senast jag hämtade ut ett nytt pass lyckades jag glömma körkortet i luckan hos polisen. Det slutade med att de dagen efter ringde min mor som fick komma och hämta det eftersom jag hunnit fara hem :-) En del saker fungerar smidigare i byhålor.

He he, tagen på bar gärning - men de kunde ju i alla fall se att du hade körkort. Det borde väl vara helt lagligt att köra utan att ha körkortet med sig om det samtidigt finns så tydligt tillgängligt hos polisen ändå?

Nåja, idag har jag i alla fall tagit reda på hur man skaffar sig ett nytt pass utan giltig ID-handling och utan nära anhöriga tillhands. Inte alls. Men man kan skaffa sig en giltig ID-handling som man sedan kan använda för att skaffa pass. Och det kan man göra genom att ha med sig sig sitt gamla pass och en LSS-handläggare eller annan kommunal eller statlig tjänsteman som har en yrkesmässig relation till en om den personen har med sig en giltig ID-handling (SIS-märkt eller körkort) OCH ett intyg från sin chef med information om
- vem hen är (namn och personnr)
- vem man själv är (namn och personnr)
- syfte för intyget: skaffa ID-kort utan giltig ID-handling eller tillgängliga anhöriga
- vilken arbetsplats personen som intygar kommer från och vilken yrkesmässig relation det handlar om
- både underskrift och namnförtydligande från den personens chef, och gärna stämpel om det finns.

Och så har jag bokat tid för möte om bolltäcke - i april. De har visst fullt upp.

Och transkribeeeeeeeerat.

12 mars 2013, 16:17
Moderator
Jag är just hemkommen från kundaliniyoga. Är så mjuk och avslappnad att det nästan är svårt att skriva. Fingrarna liksom rinner på tangentbordet. Efterryser väldigt skönt i nacken.

13 mars 2013, 19:51
Medlem
Igår stabiliserade jag mitt diskoljus, tog en långpromenad, överrumplades av skönhet och fyllde på mitt knäckebrödsförråd.

14 mars 2013, 07:48
Moderator
Lyckats läsa en berättelse.
Som råkade säga typ vad som finns att säga eller något ditåt…

15 mars 2013, 05:19
Medlem
Zombie skrev:
Lyckats läsa en berättelse.
Som råkade säga typ vad som finns att säga eller något ditåt…

Tackar ödmukt för länken, visste inte att det funnes så goda texter på "webben" hmm... omläsning efter att jag vure ut me' hun' om nu hun vill ut i skogen... sjutton minusgrader i morgonväkten... hun' gammal så jag tror det blir en kort promenad , om det nu inte ligger nåt' under snötäcket som får hun' dröja sig...

db

15 mars 2013, 07:39
Medlem
Städat, sovit bort en tvättid.

17 mars 2013, 14:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.