Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Mattråd!
Den var tinad och väääääldigt sladdrig. Skära? Man behövde bara titta på den så delade molekylerna på sig.

4 mars 2013, 10:46
Moderator
NU trillade äntligen poletten ner. :idea: :lol: Man kanske helt enkelt vecklar ut hela rullen, inte varje ark för sig, och skär? Och sedan låter remsorna ligga kvar tills man fyllt de översta och vikt ihop dem, istället för att försöka förflytta arken utvecklade*?

Jag vidhåller dock, tills jag överbevisats, att receptet är en matematisk omöjlighet.

*) i betydelsen att man vecklat ut dem, bokstavligt talat.

4 mars 2013, 11:33
Medlem
Här lagar jag chokladsås (igen):
Bild

Den här gången tog jag hälften sirap och hälften råströsocker.

9 mars 2013, 01:45
Moderator
Här vankas det älgfärsbiffar med klyftpotatis och myntatsatsiki.

Det visade sig att både youghurten och gurkan var fryst, men det verkar gå ändå. Mjölk till biffarna hade jag ingen, men jag använder vatten och en gräddslatt som visst också var fryst.

Jag har alltså fått ny termostat till kylskåpet för en dryg vecka sedan, men det hade ändå inte hunnit tina.

9 mars 2013, 14:13
Medlem
Jag har gjort skitgod linssoppa. Åt nyss av den mmm. Enormt mycket vitlök är den viktigaste kryddan, men oxå kanel, ingefära, gurkmeja, peppar, lagerblad och curry. Det är spenat, linser, krossade tomater och lök som utgör själva soppan.

11 mars 2013, 13:43
Medlem
Jag har testat lite olika rotfrukter på sistone och nu har turen kommit till majrovan.

13 mars 2013, 00:41
Moderator
Jag har för mig att det var just majrovor jag blev glatt överraskad över när jag följde ett recept från ekolådan, uppfräsning av centimetertjocka skivor i stekpanna, kryddade med vitlök och fortfarande krispiga.

13 mars 2013, 00:53
Medlem
Jag ska slänga ner min i nästa sats köttfärssås - och nu tänker jag bokstavligen slänga i den bara för att jag skrev så, fast det kan hända att jag tärnar den först.

13 mars 2013, 02:48
Moderator
En sann kock ska kunna slänga en majrova på tärningen (det galler av knivseggar man tärnar med) så är den tärnad om icke tärd.

13 mars 2013, 03:30
Medlem
Rotfrukter och grönsaker, det är ju sånt maten äter :10:

13 mars 2013, 19:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.