Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Lätt trött på mig själv. Forskningsmaterialet hade jag TACK OCH LOV backat upp, vad det verkar

:)

Incognita skrev:
, men flera hundratals privata foton från 2010 t.o.m. turkietresan februari 2012 finns inte mer. Jag är en sådan klantskalle!!!

Låter fruktansvärt jobbigt.


25 februari 2013, 23:06
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Mår illa. Känner mig konstant sjösjuk. Stress?


26 februari 2013, 12:46
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Det är nog buller! Jag håller på att gå i bitar av alla ljudintryck. Både hemmet och jobbet är en byggarbetsplats, fuktfläkten (vad den nu heter) väsnas dygnet runt och jag jobbar med att transkribera ljud. Det känns som att jag snart spyr upp alla ljud.


26 februari 2013, 16:01
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
:cry:

Och ingen att kinesa hos?


26 februari 2013, 16:40
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Helgen skall jag tillbringa i Stockholm men till vardags har jag ingen att kinesa hos, nej. Jag är inte så säker på att jag skulle orka bo hos någon annan till vardags heller.

Synd att det är så läbbigt med öronproppar. Är det bara jag som får panik av att stoppa in något inne i öronen?


26 februari 2013, 18:28
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Skrotfärdig


26 februari 2013, 19:27
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Synd att det är så läbbigt med öronproppar. Är det bara jag som får panik av att stoppa in något inne i öronen?


Nej :(

Förlorade nyss iväg :| ett längre inlägg om stress buller och trötthet...

Det var bl.a som ett exempel från ditt inlägg i tråden om Dissociation.
http://www.aspieforum.se/viewtopic.php?f=5&t=4348&p=67745#p67745
Och nej jag menar inte att du ska stoppa tuggade pepparmintstuggummin i öronen, det var ett seriöst försök i att med ett eget exempel beskriva hur jag själv lyckats mildra störande oljuds inverkan på min nattro mm.
Hmm... förstått att jag måste trycka på tex förhandsgranska med jämna mellanrum om jag håller på för länge i ett inlägg innan postning, får se hur det går, vet inte om jag med mitt eller som den brist på mitt arbetsminne kan återskapa det :? går ut med hunden nu.

db


26 februari 2013, 19:36
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Lyckades inte återge det jag ville beskriva i mitt förlorade inlägg :| men det gick ut på att med någon sorts omvänd medveten "dissociation" gå in i oljudet/bullret och med det omvandla ljudet till något igenkännbart som tex en motor i en bil båt tåg eller flyg att associera iväg med... bort från det störande oljudet och till något distraherande och mer avstressande som skulle kunna föredras istället. (Inte alltid men ofta nog har det lyckats för mig att med en egen manipulation fantisera mig bort från irriterande störningar)

Öronproppar är besvärligt för många och för mig blir det jobbigt med de ljud som kommer från min andning och pulsen i mina blodkärl förutom det öronsus och den tinnitus som jag också kan bli sömnlös av beroende av dagsform.

Ber om ursäkt för om inlägget verkar okänsligt och som förminskande av din situation... vilket inte alls är det jag menar, tvärtom tror jag mig förstå åtminstone det i längden ohållbara campandet med en surrande byggfläkt :(

db

Edit: La till ett ord.


26 februari 2013, 23:06
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Tandvärk och tycker synd om mig själv.
Aj aj :cry:


27 februari 2013, 17:26
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Stackars Kaninmamma! Hoppas du kan få lindring snart.

db, jag uppfattade inte dina inlägg som det minsta förminskande. Tvärtom! Hur känslig jag är för ljuden varierar. Igår var jag helt enkelt tvungen att stänga av eländet, och allt annat också. Lättnaden var obeskrivlig. Idag har jag inhandlat öronproppar med "ny form" som skall ha mindre expansionstryck. Får se om jag vågar mig på dem.

Men framför allt har jag testat Kundaliniyoga. :09: Wow! Alltså, WOW! Hoppas att man inte blir utkickad om man skulle råka få en märkbar orgasm av det... :? Jag ryste så härligt genom hela kroppen, och det bubblade och hettade och... Min värk är borta! Ett tag grät jag lite tror jag, fast inte så att det märktes. Och så var det som att jag bubblade av skratt inombords, tyst. Och andningsvägarna liksom öppnade sig. Vissa övningar var det som att kroppen gjorde alldeles av sig själv.


27 februari 2013, 21:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron