Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Hamstrar 

Har du hamstrar?
Ja, jag har en hamster. 0%  0%  [ 0 ]
Ja, jag har en hamster men vill ha fler. 7%  7%  [ 1 ]
Ja, jag har flera hamstrar. 0%  0%  [ 0 ]
Ja, jag har flera hamstrar men vill ha fler. 0%  0%  [ 0 ]
Nej, jag har ingen hamster men vill ha en. 14%  14%  [ 2 ]
Nej, jag har ingen hamster men vill ha flera. 0%  0%  [ 0 ]
Nej, jag har ingen hamster och vill inte ha någon. 79%  79%  [ 11 ]
Antal röster : 14

Hamstrar 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Hamstrar
Jag skulle inte våga hantera en hamster, för jag har hört att de dör om man tappar dem. Det vill jag inte ha på mitt samvete. Råttor är väl inte lika ömtåliga i alla fall? De kan ju hoppa en meter rakt upp.

15 februari 2013, 20:22
Medlem
Råttor är tåliga rackare! :09: mina fick bada 1 ggr i veckan med natusan baby tvål och de luktade ljuvligt!

15 februari 2013, 20:42
Medlem
Incognita, du borde testa ändå och du behöver inte oroa dig för att dom ska dö, och är man jätterädd för det kan man väl sitta på golvet, eller i en säng eller soffa så kan dom inte skada sig. Jag tror många överdriver deras ömtålighet xD

Ny burinredning. Egentligen är det väl ganska lika jämt; skillnaden är väl bara att sakerna är placerade olika och att det är olika sorters kartonger. Jag tycker att det är enklast med sådant som man endast använder en gång och sedan slänger. Det blir kanske lite tråkigt, jag vet inte? Men Yoshi verkar tycka att det duger iaf.
Bild

Äntligen sommar! Nu kan jag börja plocka in växter utifrån, mestadels till undulaterna men Yoshi (hamstern) brukar också få lite saker; även om det inte är lika mycket. Plockade in lite blåbärsris och det verkade hon uppskatta. Hon plockade på sig en hel del i kinderna, jag vet inte om det skulle användas som bomaterial eller för att ätas men hon blev helt galen när hon fick det xD
Bild

Har tröttnat på buren. Den känns liten och dom där metallpinnarna är ivägen och gör mig galen! xD Jag vill verkligen ha ett 720liters akvarium till henne (200*60*60). Har man det borde man slippa använda ett fult gallertak/lock då hon ändå inte skulle lyckas ta sig över kanten. Men jag vet inte vad man skulle ställa ett sånt akvarium på?

15 juni 2013, 16:35
Medlem
Woho. Hon har bott här i 1 år, 5 veckor och 4 dagar.

15 juni 2013, 16:44
Medlem
Odlar lite undulatfrön åt hamstern.
I början såg det ut såhär:
Bild

Bild

Bild

Nu ser det ut såhär:
Bild

Bild

Bild

Bild

Jag ska vänta tills det blir högre innan jag ställer ner det till henne. Tyvärr verkar det växa mest i den ena plastlådan. Jag har ingen aning om varför för båda har stått på samma ställe och fått samma mängd vatten. Det ska vara om det var något fel på fröna redan från början..

20 juni 2013, 11:23
Medlem
Hon har redan fått den ena, och den som är kvar har växt rätt mycket. Så fort jorden torkat ska hon få den.
Bild

4 augusti 2013, 15:02
Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Som gäst saknar du privilegier.