Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har vattenjympat idag - det var jätteskönt - och imorgon skall jag antingen klättra eller långpromenera, beroende på hur det faller sig. Jag har gått upp i vikt, men jag tror faktiskt att en del av det är muskler, hur nu det har gått till. Rumpan och benen är rejält kurviga men dallrar inte. De blir stenhårda när jag spänner dem. Om jag börjar klättra (och kommer över min höjdrädsla) kanske jag kan få fason på överkroppen också? Där är det slappare, nämligen. Vattenjympa är ju inte heller så tokigt, i och för sig. Min kropp svarar bra på det. Så skönt det är att jobba med kroppen!


1 februari 2013, 17:33
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Ni kan väl hålla tummarna för mig imorgon, ifall det blir så att jag klättrar? Håll tummarna för att jag inte gör bort mig!


1 februari 2013, 20:39
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Ska jag göra!


1 februari 2013, 20:53
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tack! :)


1 februari 2013, 20:57
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
*håller tummarna. Ramla inte på dem bara :P *


1 februari 2013, 21:01
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
He he, tack! :)


1 februari 2013, 21:08
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag var ute och joggade lite. Det gick sakta. Men det blir nog snabbt bättre igen om jag fortsätter.


3 februari 2013, 16:41
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Måndag, onsdag, fredag: hemmaträning med armhävningar, halvuppsittningar¹ och "fötter mot taket"² ³.

Den här gången ska jag inte göra om misstaget att träna för ofta, så det blir alltså varannan dag plus vila på söndagen.

-----


¹ Så kallade "crunches", vilket tydligen ska vara bättre än heluppsittningar ("situps").
² Jag kommer inte ihåg vad övningen kallas.
³ Tills vidare nöjer jag mig med dessa tre och börjar lugnt med tio stycken av varje.


6 februari 2013, 05:07
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
"Fötter mot taket" var riktigt jobbigt, men det kändes skönt efteråt. Antalet crunches kan jag nog öka lite redan på fredag, medan armhävningarna får ligga kvar på startnivån ett tag till.


6 februari 2013, 07:15
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag har jag både vattenjympat och tagit en rask skogspromenad.


15 februari 2013, 19:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron