Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Mitt bidrag till finkulturen har jag snott annorstädes:
Bild


6 februari 2013, 17:12
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Bild


6 februari 2013, 17:17
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Zombie skrev:
    I Ofvandahls efterföljd.
    Alldeles för kultiveradt att kallas nonsens.

Så ger sår på såningsmannen,
spå ger spår på spåningsmannen,
år ger bår åt ordningsmannen.
Spånig blir min spånad,
fånig är min brånad:
månader av trånad
lånar sig till blånad.


Coolt! Jag tyckte du fick till det bra. Hur lyder originalet (om det nu finns ett sådant)?


8 februari 2013, 17:26
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Oj då. Tack! Nej, det var bara genren (pekoral) och en allmän tidsstil (minus stavning och grammatik) jag tänkte på. (Du har inte nosat upp dikter av Ofvandahl och jämfört möjligen? Vore just likt dig… ;) )


8 februari 2013, 21:38
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Hehe, nä, jag var på gång faktiskt, men sedan kom annat emellan.


8 februari 2013, 22:42
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Nä, nätet är verkligen bara mainstreamens chans att slutgilitigt kväva allt som är udda. När inte ens en naturligt klingande felläsning som "flannegationsregister" får en enda Googleträff.


11 februari 2013, 04:38
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Hm... Mjölk blir verkligen skum när den har råkat djupfrysa sig.

Så då var det inte åt det hållet man drog ner på kyleffekten... :10:


11 februari 2013, 19:27
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Skum? Bokstavligen? :04: (Minns att den blev skum (adj.), men hände faktiskt för såpass länge sen att jag har glömt hur.)

Var det inte du som inte visste att du hade ett temperaturvred, eller minns jag fel?


11 februari 2013, 19:36
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Alltså, jag har ett "effektvred" med olika siffror på - inte temperaturer, för det är samma siffror på både frysen och kylen - men det framgår inte om låg siffra betyder låg temperatur eller låg kyleffekt.


11 februari 2013, 19:40
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Och det var högre siffra = kallare? (Tänker spontant att det borde vara så: högre siffra = manicken arbetar mer, som på t.ex. en spis.)

Men blev mjölken skum (sbst.) eller bara skum (adj.)? Jag är säkert larvig, men nu vet jag inte…


11 februari 2013, 19:48
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181 ... 313  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron