Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Zombie skrev:
Jo, Schubbe lär vara den givna kandidaten som kock till forumets tioårsjubileum.

Nåja, jag råkar bara vara den som syns mest.

Citera:
Med Inco som förstakock, I would say.

Fixed.

9 februari 2013, 22:51
Moderator
Zombie skrev:
Men ett varningens ord, och jag hoppas det inte kommer för sent: […]

Möjligen kom det för sent…

En, dock inte tillräckligt, klok man skrev:
Hur lagar man, när det är lagningen som har sönder?

9 februari 2013, 22:54
Moderator
Schueberird skrev:
Zombie skrev:
Jo, Schubbe lär vara den givna kandidaten som kock till forumets tioårsjubileum.

Nåja, jag råkar bara vara den som syns mest.

Citera:
Med Inco som förstakock, I would say.

Fixed.

Äh, du bakar ju bröd också - frivilligt! - och lagar avancerade desserter som får stelna färdigt innan de äts upp. Det är helt klart överkurs för mig. Jag har ett smalare spann.

10 februari 2013, 12:32
Medlem
Du har mer känsla och passion, vilket är viktigt när man lagar mat. Jag är bara en mekaniker i köket.

10 februari 2013, 14:10
Moderator
Det tycker jag nog inte. Och å andra sidan bränner jag vid de enklaste rätter när passionen tryter. Men tack så mycket för det fina berömmet!

10 februari 2013, 15:23
Moderator
Mattråden eller "Vad har du gjort idag?", vilket som:

Skurit upp några bitar mat, lagt i en kastrull och slagit på värmen. Och utan att magen vänder sig alltför mycket i förväntan på att det blir oätligt. En början till att slippa ett par färdigrätter iallafall, som det finns strikt begränsat av för en fattig glutenallergiker och som tar oproportionerligt med plats i frysen.

Visste inte när jag skulle lyckas tvinga mig igenom det igen.

Varför ska typ varenda människa igenom det här vareviga dag? Fy fan vilken dålig biologisk konstruktion.

Är ju ingen expert, men om Schubbe bara är en "mekaniker" i köket har han då lyckats lura mig. Jag skulle tro att ni är konstnärer båda två, fast med olika konstnärstemperament. (Vilket är fint, för lika som någon annan ska man ju inte ha. :04: )

10 februari 2013, 21:13
Moderator
Min favoritnödlösning just nu, av det betydligt mindre konstnärliga slaget, är att fräsa upp några plattor renskav med ICA Basic wokgrönsaker i olja och krydda med Herbamare. Någon kulinarisk fröjd är det inte, men näringsmässigt riktigt bra, och snabbt går det, och med minimal disk. Och så är det faktiskt glutenfritt - något för dig, Zombie?

10 februari 2013, 21:20
Moderator
Ja, skulle kunna vara. Tack för uppslaget. Borde kanske försöka ta något mer systematiskt grepp om vad jag stoppar i frysen så att det går lätt att göra sånadär saker.

Å andra sidan, när jag tänker efter är det det jag redan har försökt göra, och så blir det på något sätt inte bra iallafall. Den där självblindheten igen, antar jag. Tycks helt utlämnad åt tips utifrån. :( Också svårt att veta när man ska gripa åt om börsen och när man kan släppa efter litet, då man nu inte kan göra det sista jämt.

10 februari 2013, 21:43
Medlem
Ja, just det, jag skulle ju baka semlor (specialare med rom och mörk choklad): Det får bli till helgen. :)

14 februari 2013, 00:02
Avslutat konto
Jag blev bjuden på hembakad semla av en aspie på fettisdagen. Lyx!

14 februari 2013, 11:37
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.