Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Ron Jeremy
Medlem
|
 Re: Vad har du gjort idag?
1. Handlat hundmat 2. Handlat människomat 3. Bytt i sängen 4. Städat 5. Gjort ren hundens öron 6. Gått långpromenad med hunden 7. Pratat med CS-sköterska 8. Vattnat de blommor som fortfarande lever 9. Bestämt mig för en viktig sak som måste göras. Så här mycket har jag inte fått gjort på länge och jag har fortfarande energi kvar! 
|
8 februari 2013, 14:23 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Jag tror inte det är så bra att ha med DV i sitt CV men trots min initiala negativa reaktion gentemot DV känner jag att det nog kan vara en bra sysselsättning för ett litet tag. Det ska tydligen finnas några olika dagliga verksamheter här, bland annat en för folk med lindrig funktionsnedsättning som innebär lättare administrativa uppgifter för kommunen. Jag är jättenyfiken på din musik, Spader! Du har inte länkat till något du komponerat här på forumet va? Om inte, har du lust att dela med dig av något? Och Kaninmamma: Grattis! Vad kul att ni ska fytta ihop! 
|
8 februari 2013, 16:24 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Funderat ett tag på om jag skulle våga skriva något liknande. Och så är jag glad att det går bra för RJ och Orange. Det har ni ärligen förtjänat.
|
8 februari 2013, 16:27 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Nu har jag pratat med SIUS-handläggaren. Hon har inte hunnit pratat tillräckligt länge med sin upptagna chef för att kunna ge besked exakt om hur de skall hjälpa mig, men de var i alla fall eniga om att de skall försöka hjälpa mig, och det så snart som möjligt.
|
8 februari 2013, 17:43 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Hoppas det löser sig.
|
8 februari 2013, 18:09 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Det hoppas jag också.
SIUS har jag ingen koll på. Undrar förstås vad de kan ha i kikaren, men vet inte om det är lämpligt att säga något om eller om det kanske skulle dra onödig energi att försöka förklara.
|
8 februari 2013, 18:32 |
|
 |
Kaninmamma
Medlem
|
tack Orange! jobbat på landsbygden på hemtjänsten och flängt som ett torrt skinn, fick inte lunch förrens kl 1 och jag började kl 7. tur att man åt en stadig frukost. vill önska er alla en fin fredags kväll, jag har tankat i mig tre muggar kaffe och hoppas att jag inte somnar så tidigt, för man vill ju känna att det är en fredagskväll. annars är ju helgen slut direkt!
|
8 februari 2013, 18:41 |
|
 |
Kaninmamma
Medlem
|
hoppas det ordnar sig  kram kaninmamma
|
8 februari 2013, 18:42 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Jag hoppas verkligen det löser sig för dig, Inco. 
|
8 februari 2013, 18:44 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Tack skall ni ha! Vad SIUS kan ha i kikaren? Jo, trygghetsanställning är ju vad de siktar på. Alltså, att de subventionerar min lön som kompensation för att jag inte producerar lika snabbt, och anpassar anställningsvillkoren efter mina förutsättningar (fortfarande med högkvalificerade arbetsuppgifter, men i lägre tempo). "Huret" handlade väl mest om hur de skulle slussa mig förbi andra anhalter på arbetsförmedlingen där jag skulle behöva dra alltihop från början igen, vid inskrivningen, vilket de tyckte verkade både onödigt och plågsamt när de nu redan hade fått en så tydlig bild och det finns allierade på arbetsplatsen. Tanken är att jag skall slippa bli utklassad först.
|
8 februari 2013, 19:54 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|