Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Får dom göra så soc säger att det är mitt fel .. 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Får dom göra så soc säger att det är mitt fel ..
Det här var värre än jag trodde, när jag väl orkade läsa det. (Har tufft själv, på andra sätt, men såg att Inco hade skrivit.)

Hur har det gått?

Som Inco skrev, man får inte slå barn. Det finns heller ingen skyldighet att tala med folk. Oavsett vad någon på soc säger.

Det låter som om de kanske inte förstår vad autism är för något. Som om de är rädda för det, eller för autister, och tror att det är något man kan träna bort med järnhård disciplin. Det är i så fall fel det med. Det är fel pedagogik, den är djupt kränkande, och det är sunt att revoltera mot. Även om det är klokt att vara så strategisk man orkar när man är i händerna på folk som inte begriper, så att man kan använda sitt huvud till att ta sig till en bättre miljö.

Men om det är som du uppfattade det, att det bara handlar om pengar, kanske de inte bryr sig.

Finns det någon du kanske kan tala med i sammanhanget? Någon som kanske kan höra vad du försöker säga? Kurator eller vad som helst, som kan hjälpa dig att slå larm eller reda ut saker?

8 februari 2013, 16:23
Avslutat konto
Jag lider med dig, Nummer13. Vet inte riktigt vad mer jag ska skriva men jag håller med Zombie och Inco iallafall.

8 februari 2013, 16:25
Moderator
Hur det nu än ligger till med de här människorna och deras förhållande till dig eller till autism – så som jag gissade ovan eller på något annat sätt – så verkar det ju tydligt att de har misslyckats med att kommunicera med dig.

Och det är i första hand deras ansvar, inte ditt. Det är de som är i överläge och du som är klient. Dessutom är man vid 16 fortfarande ett barn i lagens mening, som vuxna ska ta hand om på bästa sätt, men man är gammal nog att ha rätt till insyn och ett avsevärt medbestämmande i sina egna angelägenheter.

8 februari 2013, 16:51
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.