Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Det är lite tungt att ta hand om sjukt barn och oroa sig för framtiden samtidigt, känner jag. Dessutom har jag lyckats sträcka någon muskel någonstans mellan nacken och skulderbladen, vilket tar på humöret, liksom vattenskadan här hemma. Så dagsformen är lite synd-om.


6 februari 2013, 14:06
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Det låter som det är mycket på en gång just nu, men det låter också som att du har personer omkring dig som kan hjälpa till!?


6 februari 2013, 14:20
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jo, jag hoppas att de kan det i alla fall. Men det känns inte helt självklart. Det kan ligga mig i fatet att jag på pappret klarat mig för bra fram till nu. Om inte universitetets byråkrati i sig och/eller kraven på fri konkurrens om tjänsterna, med sakkunnigbedömare utifrån, gör det tillräckligt kört ändå...


6 februari 2013, 15:01
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Håller med Inco om Kaninmamma och håller tummarna för Inco. Svär över omänskliga system som inte tar hänsyn till relevanta variabler eller är rädda om ekonomin fast det är med det argumentet de har drivits igenom, och över folk som inte kan skilja på politik och annat (även om jag såg att just det här fallet var osäkert).

Ont i magen. Stressad nog av att städhjälp skulle komma, och eventuellt var det hen som ringde på en halvtimma tidigare än hen själv hade sagt. Ingen ringde på på utsatt tid iallafall. Kommer hen eller inte? Eller var det hyresvärdens gubbar som ringde på en dag innan jag minns att de hade sagt att de eventuellt (?) skulle :roll: ? Eller är det jag som är schizofren och har sett fel på samma sak flera gånger? Eller kommer att få outtalad skuld som om jag vore det?

Annars borde jag kunna ta en promenad i snöfallet. Eller tror jag att jag är piggare än jag är?


6 februari 2013, 15:11
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Fy fasen, nu borrar de för fullt uppe hos grannen också, har hållit på ett bra tag. Det har nog med vattenskadan att göra. Och jag börjar tro att jag har samma baskelusk som sonen. Muskeljäveln gör ONT. Och den krasslige sonen är hutlöst pigg och vild för att vara krasslig. Och SIUS-handläggaren tycks inte ha fått tag på sin chef. JÄVLA SKIT!

EDIT: Tack Zombie! Jag i min tur håller tummarna för att det ordnar sig med din städhjälp. En halvtimma innan kan de nog tänkas ringa på, är jag rädd. Går det att kolla om det var de? Men i vilket fall som helst borde de försöka igen vid rätt tidpunkt i så fall.

Och tack, Schueberird, för omtanke!


6 februari 2013, 15:16
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Systemiskt sett skulle det inte överraska mig om det var hemtjänsten, men personligt sett. Den här personen verkade ha litet koll på vad ett funktionshinder kan vara eller att man till och med kan tänkas stå i duschen eller sitta på muggen en halvtimma före utsatt tid. Få se om jag kan få till någon kommunikation.

Kunde man sedan säga något originellare än att en olycka sällan kommer ensam. Kanske att du har saker att kämpa för också och har dragit till dig bra människor förr…


6 februari 2013, 15:26
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Hoppas allt löser sig för alla.

En käck Mia Törnblom skrev:
Imorgon är det en ny dag.


Låt se:
Jag åt middag klockan 5 imorse, sov 4 timmar med kläderna på och nu är jag hungrig, så det är väl dags för frukost nu. :01:


6 februari 2013, 15:27
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Ha ha, jag har dejtat Mia Törnbloms väninnas brorsa, som f ö var barndomspolare med Thorsten Flinck.

Jag sov också med kläderna på, somnade när jag nattade sonen, men den här gången hade jag i alla fall för säkerhets skull borstat tänderna innan.

Mellanmål kanske skulle göra världen lite behagligare? *hoppas*


6 februari 2013, 15:31
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Less. I största allmänhet och idioter som inte kan skriva ordentligt i synnerhet.


6 februari 2013, 15:46
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag höll just på att kräkas upp mellanmålet. Men jag gjorde det inte! *positivt tänkande*


6 februari 2013, 16:53
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron