Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Kaninmamma skrev:
Då skulle vi sakna dig Nallen!

Och?


5 februari 2013, 23:51
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
nallen skrev:
Kaninmamma skrev:
Då skulle vi sakna dig Nallen!

Och?

Och god natt ! ;)


5 februari 2013, 23:54
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Det förefaller inte sannolikt.


5 februari 2013, 23:54
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Att det blir en GOD natt eller en natt??


5 februari 2013, 23:56
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Tja, natt är det väl strängt taget redan.
Men det är väldigt otroligt att det skulle bli en god natt för mig. Varför skulle den här vara annorlunda än de flesta andra?


5 februari 2013, 23:58
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Naturligtvis en dum fråga på detta ställe !
Jag har själv sömnstörningar som de flesta med olika diagnoser.
Så har man tur att somna så vaknar man otaligas gånger. :shock:
Man skulle passa som nattvakt istället !
Ja nu ska jag försöka sova!
Natti natti ;)
Jag förstår hur du känner det Nallen!
Ibland är man mer trött när man vaknar än när man lägger sig!
Helt sjukt! :(


6 februari 2013, 00:04
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Kaninmamma skrev:
Jag förstår hur du känner det Nallen!

Det förefaller också osannolikt.


6 februari 2013, 00:07
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Ja jag är mycket osannolik , blåögd och korkad!
Tror gott om alla ! Och försöker alltid göra snälla och bra saker!
Till och med skriver med människor jag ej känner och försöker att vara medmänsklig!
Så jag erkänner att jag är väldigt osannolik 8-)


6 februari 2013, 00:12
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Kaninmamma skrev:
Ja jag är mycket osannolik , blåögd och korkad!
Tror gott om alla ! Och försöker alltid göra snälla och bra saker!
Till och med skriver med människor jag ej känner och försöker att vara medmänsklig!
Så jag erkänner att jag är väldigt osannolik 8-)

...och varmhjärtad.

Jag är hemma och vabbar idag. Sonen har ont i magen, är kräkfärdig och allmänt krasslig. Själv har jag också ont i magen, men av andra skäl. Jag är inte tillräckligt meriterad (jag skriver bra artiklar, med unika idéer, men inte tillräckligt många), så det är inte säkert att min forskningsledare får ordna en tjänst till mig fastän han vill. Och även om han får det, så är det osäkert om jag klarar konkurrensen ens om tjänsten skrivs väldigt snävt. Nu tittar vi på möjligheter till trygghetsanställning. Jag oroar mig för att det inte hjälper ifall någon annan mer meriterad söker tjänsten, för jag antar att det ändå är en vanlig tjänst man måste utlysa. :? :? :? :? :? Och tydligen har vissa personer klagat över att jag är dålig på att passa tider och ofta är frånvarande på kontorstid. Jag misstänker att det bl.a. är kapitalistjäveln till professor som jag ryker ihop med politiskt.


6 februari 2013, 08:47
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Har pratat med en mycket trevlig SIUS-handläggare nu. Hon skall återkomma när hon pratat med sin chef. Tydligen hjälper de normalt bara sådana som är arbetslösa, men hon höll med om att det skulle vara mycket kontraproduktivt att bara vänta tills jag blir det. Min forskningsledare har fått uppdaterad info från mig om vad en trygghetsanställning innebär, och förslag på att de skulle söka någon som själv har kognitiv nedsättning, eftersom forskningen handlar om demenssjuka och deras egna perspektiv, och han tyckte att det var bra (med tre utropstecken). Skönt i alla fall att det finns människor som engagerar sig i att försöka lösa min situation.


6 februari 2013, 13:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron