Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Vad ska man göra på kvinnodagen som man? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad ska man göra på kvinnodagen som man?
Feminism äcklar mig. Ojämställdhet finns - ja -kvigorna har ju tagit över och förtrycker männen. Tacka vet jag konsums husmodersgymnastik och sedan marsch pannkaka till spisen efteråt.
http://www.youtube.com/watch?v=0zHcvxFgvqI

8 mars 2010, 14:02
Medlem
Kom ihåg att kvinnsen ska vara nakna också och "ta den i tvåan" (för att uttrycka sig lite folkligt) samtidigt som de steker köttbullar och stryker rosa buttondown-skjortor och stärker kragen med potatis precis som mormor.

8 mars 2010, 14:39
Medlem
Schueberird skrev:
Kom ihåg att kvinnsen ska vara nakna också och "ta den i tvåan"
Nej skall man ta dem i tvåan är det samma som om man tar polarna där, skit som skit liksom.
Träck skall spolas ner i avloppet inte smörjas in på ens mandom.

8 mars 2010, 14:49
Medlem

8 mars 2010, 15:48
Medlem
Ufo skrev:
Schueberird skrev:
Kom ihåg att kvinnsen ska vara nakna också och "ta den i tvåan"
Nej skall man ta dem i tvåan är det samma som om man tar polarna där, skit som skit liksom.
Träck skall spolas ner i avloppet inte smörjas in på ens mandom.

Fjollerier! Alla hål ska fyllas! Lavemang uppfanns av en anledning...

För att vara lite seriös:
Som man kan man väl passa på att rannsaka sig själv och fundera på hur man behandlar kvinnor och män i sin omgivning - och om man behandlar någon orättvist kan man fundera på om man kan göra något åt det. Om man tycker att man inte kan påverka globalt, så kan man säkert göra det lokalt åtminstone. Det tycker jag i och för sig att alla, både män och kvinnor, gott kan göra.

Jag ställer en motfråga:
Vad ska man göra på kvinnodagen som kvinna?

8 mars 2010, 16:13
Medlem
Schueberird skrev:
Jag ställer en motfråga:
Vad ska man göra på kvinnodagen som kvinna?

Förtrycka en man?

8 mars 2010, 18:05
Medlem
Man skall väl utöva jämställdhet.. frågan är hur man kommer fram till hur man gör det.

Att som man utföra "typiskt kvinnliga sysslor" är ju djävligt ojämställt iaf eftersom man då bara förtydligar och "håller med" om att det ÄR just typiskt kvinnligt.

Ungefär som feminism de enda som inte fattat att kvinnor inte är förtryckta små lipsillar som inte vågar stå upp för sig själva är just feministerna.
Ett exempel på det är deras märkliga propagerande för könskvotering, för mig ett tydligt sätt att tala om för hela världen att kvinnor är sämre än män så stackarna måste kvoteras in. Själv skulle jag ALDRIG vilja ha en sådan plats.
Det kanske inte är så nu för tiden feministerna verkar ha tystnat lite på sista tiden?!

8 mars 2010, 18:21
Medlem
Man kan även låta sig bli flätad av en kvinna!
Bild

8 mars 2010, 18:21
Medlem
Savanten Svante skrev:
Bild

"I en del länder firas dagen genom att kvinnor får presenter och blommor och ett ”grattis på kvinnodagen” – en gest som dock många feminister reagerar mot, då de knappast anser att det finns anledning att gratulera kvinnor på en dag som uppmärksammar ojämställdheten i samhället."

Nej, då blir det ju bara ännu en "affärsmännens högtid". Att en kvinna får "presenter och blommor" hjälper väl knappast de kvinnor som verkligen är förtryckta. Att just kvinnor uppmärksammas med en egen dag kan jag dock förstå i och med att kvinnor (inte ens i Sverige) faktiskt inte har haft samma rättigheter som män särskilt länge (jämfört med hur länge män har haft dessa rättigheter). Samtidigt tycker jag förstås att många mäns utsatta situation också bör uppmärksammas, vilket jag dock inte tror sker i samma utsträckning.

9 mars 2010, 04:09
Medlem
Savanten Svante skrev:
"I en del länder firas dagen genom att kvinnor får presenter och blommor och ett ”grattis på kvinnodagen”
Haha, nu kom jag på hur roligt det där var. Här slyna, blommor och jävla choklad så du blir kåt och nöjd.

Savanten Svante skrev:
– en gest som dock många feminister reagerar mot, då de knappast anser att det finns anledning att gratulera kvinnor på en dag som uppmärksammar ojämställdheten i samhället."

NEJ! Stoppa upp din choklad i dajmkrysset karlslok, jag har både egen kuk samt kan försörja mig själv!!!

9 mars 2010, 04:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.