Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Fixa näsan 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Fixa näsan
Jag har tyckt mig börja se att min näsa håller på att bli röd :cry:, dessvärre ett släktdrag men det irriterar mig enormt.
Vill inte ha röd näsa! ja men tänk så här man lägger ner pengar på kläder för att se anständig ut, går ut på en bättre
restaurang, va fan spelar det för roll hur man är klädd om man har en röd jävla näsa??? det ser ju inte klokt ut.
Nu har jag fått reda på att man kan fixa till det med hjälp av laser, näsan skulle bli som ny :D !
Visserligen kostar det några kronor men gud vad skönt att kunna se sig i spegeln på morgonen med en normalfärgad näsa!
Har inte begripit mig på folk som trixar sådär med utseendet, men nu gör jag det.

Är tanken helt knäpp eller? jag tror jag skulle må bra av att göra det.

4 februari 2013, 18:53
Medlem
Inlägg Re: Fixa näsan
Vänta någon månad och fundera igen. Är det här en idé som du fick alldeles nyss eller har du funderat ett tag på det?

Risken finns att när du väl börjat så fortsätter du med andra smågrejer och till slut ser du ut som Cher i fejan med stelopererade läppar som spricker om du skrattar.

Tänk på Bukowski: Han fick knulla fast han såg ut som fan i fejset. ;)

4 februari 2013, 19:48
Medlem
Jag har faktiskt funderat på det ett tag, det är bara det att jag är så fruktansvärt störd av det, vill inte se
eländet. får faktiskt erkänna att jag använt concealer för att tillfälligt göra något åt det, men sannolikt är det
jag själv som hakat upp mig på näs fan :( . 3000kr pris för snygg näsa! som hittat. Men du haralldeles rätt
när jag tittar på prislistan så visst är det frestande att fixa till lite fler smågrejer om man ändå skulle börja.

4 februari 2013, 20:51
Medlem
Bär den med stolthet, se den som en familjeklenod, som en bekräftelse på ditt stolta arv!?

Min spontana reaktion är att ingen som är olycklig blir lyckligare av en skönhetsoperation - kanske ett kort tag strax efter, men sedan dyker det upp något annat och ribban höjs hela tiden, medan Herr Troilius skrattar hela vägen till banken.

Vad säger frugan?

4 februari 2013, 21:13
Medlem
Familjeklenod! :lol: ja hustrun har mest haft roligt åt mitt "näsproblem" och tycker att när jag
ändå är igång så kan jag väl förstora brösten också... mobbing.

4 februari 2013, 21:45
Moderator
Jag lutar starkt åt Schubbes håll. Vänta, tala med förnuftiga människor – även i vården om där finns några.

Kanske du själv skulle fundera om det helt eller delvis kan vara en säkerhetsventil för ångest, smärta, ovisshet som egentligen rör andra saker? – även om det må låta som en amatörfreudiansk klyscha.

Hört talas om dysmorfofobi?

Hudklinik kanske också kan vara en idé innan du gör något dyrt som kanske inte hjälper? Det kan ju vara något de känner igen.

4 februari 2013, 22:07
Medlem
Dysmorfofobi, hade jag ingen aning om vad det var, hade ju t.o.m. näsan som exempel.
Men faktum är att morsan hade en grymt röd näsa och nåt sånt vill jag inte ha så det spelar
en roll det också, men i övrigt har jag väl aldrig varit missnöjd med mitt utseende vad jag minns.
Det är näsan det hänger på, en näsfixering. :)

4 februari 2013, 22:29
Moderator
Rosacea? Det finns det medicin för.

6 februari 2013, 09:24
Medlem
Incognita skrev:
Rosacea? Det finns det medicin för.

Nä det är inte det utan ytliga blodkärl som enkelt tas bort med laser, min fåfänga vill inte ha röd näsa ;)

8 februari 2013, 14:30
Medlem
Bild

12 februari 2013, 01:43
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.