Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Orange
Avslutat konto
|
Re: Citat-tråden
Är nog viktigt att man är en rebel with a cause både på nätet och irl, annars är det väldigt lätt att spåra. Har en nära vän som bland annat fick en internationell utredning efter sig som 14-åring pga att han skickat ett hotbrev till scientologernas högkvarter i USA och som suttit precis innanför entrén till ett systembolag med hemsnickrad skylt "avskaffa alkoholmonopolet och låt 14-åriga Lisa få vad hon vill ha".
|
25 oktober 2012, 23:27 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Haha, det är sånt som man ska skriva i CVt. Jag har inte alls gjort så glamorösa saker.
|
26 oktober 2012, 00:26 |
|
|
Spader
Medlem
|
Lyssnar på en uppläsning av Kristina Lugn i radio.
"Det som hette snabbköp när jag var liten heter numera Hemköp därför att det känns tryggare så, antagligen."
"Ensamhet är vår ensamhet, den är bara en liten del av ensamheten."
|
23 december 2012, 14:01 |
|
|
Yetin
Medlem
|
|
26 december 2012, 17:24 |
|
|
Orange
Avslutat konto
|
"Så farligt är livet att det till och med är riskabelt att leva alltför försiktigt." - Pär Lagerkvist
|
3 februari 2013, 17:21 |
|
|
Spader
Medlem
|
Det var bra. Här är ett som följt mig länge:
"Det är ett sorgearbete att leva. Om man inte förstår det blir man aldrig glad." - Kristina Lugn
|
3 februari 2013, 17:24 |
|
|
Orange
Avslutat konto
|
Jo, det var också träffande.
|
3 februari 2013, 17:32 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Ur SM101. Det här med knivar är inget jag funderat så mycket på men detta var ju lite fascinerande skrivet:
|
3 februari 2013, 18:08 |
|
|
Orange
Avslutat konto
|
|
22 mars 2013, 13:34 |
|
|
Meppe
Medlem
|
Har många favoritcitat. Som bakgrundsbild har jag ett bildspel, ena skärmen är alltid fylld av citat. Tar något från den som för tillfället är framme.
"I haven't failed, I've found 10,000 ways that don't work."
|
25 mars 2013, 15:04 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|