Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Jag sitter och laddar för att ta itu med en massa texter till forskningscentrets hemsida, om mina projekt. Det går lite trögt...
Och så skulle jag behöva transkribera och gå igenom forskningsmaterial, fort som attan.
Och röja här hemma.
Svara på diverse mail.
Boka tvättid.
Föra in saker i min Handi och planera.
Bädda rent.
Plocka ur och i diskmaskinen.
Betala räkningarna - har väntat och väntat på ny kortläsare som jag beställt men som inte kommit, men till sist ringde jag och klagade så nu har jag fått hämta en ny på banken.
Laga mat.
Vika, sortera och stuva undan ren tvätt.
Föra över nyinspelat material till databasen.
Och allt annat jag ligger efter med...

*suck*

CodeRedAlert skrev:
Ja, det var inte lite.

Nej, det låter också blodtryckshöjande.

Kanske desto viktigare att medvetet infoga någorlunda tätt med lämpligt utformade pauser eller avslappningssessioner?


31 januari 2013, 18:54
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Zombie skrev:
Eller så kan man sätta ljus på den mänskliga uppfinningsrikedomen i utförsbacke. Vad man nu vill betona. Ett skäl till att den idén kom efteråt var väl att det kan vara humanitärt-politiskt viktigare i nuvarande klimat att betona den första aspekten. Det är ju redan populärt att betrakta folk som kompetentare än de är, tillvridet på fel sätt. Men kanske man kan få med båda sakerna i samma bild. Fast kanske svårt.

"Den mänskliga uppfinningsrikedomen i utförsbacke" är ganska precis vad hela min forskning handlar om. När det gäller demens är det snarare tradition att man helt missar den kompetens som finns.

Tänkte jag ju inte på just då. Viktigt att veta vilka man vänder sig till, och helst kanske vilka som kan råka se resultatet ändå (om fara föreligger i fråga om till exempel byråkrater, politiker…)… och så finns väl risken att någon stressad oinsatt person man försöker korrigera den ena missuppfattningen hos hoppar över till den motsatta istället. Om jag nu kan döma efter min erfarenhet från andra områden.

Incognita skrev:
Fast just när det gäller tidigare stadier är paradoxen med båda aspekterna en huvudpoäng - det är något av Scylla och Charybdis över det hela, precis som det ofta är vid npf och vid psykisk ohälsa, att man liksom behöver bevisa både att man är tillräckligt sjuk och att man ändå inte är helt pantad/galen.

Jo, den principiella likheten med min egen sorts predikament gjorde det svårare att tänka ut någon titel.


31 januari 2013, 18:59
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Himmel och pannkaka - jag skall verkligen klättra idag! *gulp* Samt fika med en människa jag aldrig har träffat förut. Jag vet inte vilket som är läskigast.


2 februari 2013, 13:02
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ta det lugnt och njut av just nu? Känn in kroppen och låt den klättra lagom?


2 februari 2013, 13:09
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Himmel och pannkaka - jag skall verkligen klättra idag! *gulp* Samt fika med en människa jag aldrig har träffat förut. Jag vet inte vilket som är läskigast.


Bild


2 februari 2013, 14:05
Avslutat konto
Inlägg Re: Idag ska jag...
Hoppas du får kul, Inco! Jag har klättrat en gång och borde göra om det. Hoppas människan är trevlig också. :mrgreen:


2 februari 2013, 16:53
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det var faktiskt JÄTTEKUL, både klättrandet och pratstunden. Mycket behaglig människa.

Så det är SÅ man tränar den där stora ryggmuskeln mellan skulderbladen! :P Utan gummiband då alltså. Gummiband är tråååååkiga. Att klättra är... ja, inte tråkigt i alla fall. Det är svårt att ha tråkigt och höjdskräck samtidigt. Så jag skall nog klättra mer, om tillfälle ges.

Men resten av kvällen skall jag softa hemma alldeles själv. Jag hade fått för mig att det var söndag och att jag borde veckohandla och röja och packa jobbväskan - och så kom jag på att det inte var så. :D

Nu blir jag väldigt nyfiken på vad den censurerade bilden föreställde.


2 februari 2013, 21:18
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det låter ju som flera glada överraskningar plus efterrätt. :D
Högstimulanssökare, borde förstått det…

Incognita skrev:
Nu blir jag väldigt nyfiken på vad den censurerade bilden föreställde.

:?: (Schueberirds? Jag ser den.)


OnT: titta på andra programmet i en serie på Kunskapskanalen om Västerlandets uppgång och eventuella fall. Eller låta det flimra förbi obegripligt, få se vilket det blir. Man ska inte promenera för mycket i solljus tror jag. :04:


2 februari 2013, 21:25
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jaha, nä, jag ser inte den bilden. Det står att den personen ("this person") tagit bort bilden, vilket de beklagar. Och när jag försökte klicka på den stod det error och så visades en stor annons med texten "VILL DU HITTA EN KNULLKOMPIS?". Suck!

Så vad föreställer bilden då?

Högstimulanssökare - jo, jag tillhör den där lilla gruppen som är både det och väldigt mycket HSP samtidigt. Besvärlig kombination att leva med. Man tvingas bli kreativ.


2 februari 2013, 21:34
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zombie skrev:
Man ska inte promenera för mycket i solljus tror jag. :04:

Ha! Du kom iväg! Och det gjorde susen! :D


2 februari 2013, 21:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.