Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Har FK haft humor en gång i tiden!? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Har FK haft humor en gång i tiden!?

10 december 2009, 20:04
Medlem
Inlägg Re: Har FK haft humor en gång i tiden!?
Whoa, nästan som att de vände sig till... stackars människor som behöver hjälp istället för som nu, när budskapet tycks vara: Edra satans bidragsparasiter. 93, ja då var jag 17 år och visste ingenting om vilket helvete som väntade mig efter gymnasiet. För socialtjänsten hade hunnit bli ond, arbetsförnedringen likaså.

10 december 2009, 20:22
Medlem
sugmundfreud skrev:
Whoa, nästan som att de vände sig till... stackars människor som behöver hjälp istället för som nu, när budskapet tycks vara: Edra satans bidragsparasiter. 93, ja då var jag 17 år och visste ingenting om vilket helvete som väntade mig efter gymnasiet. För socialtjänsten hade hunnit bli ond, arbetsförnedringen likaså.

Jag antar att det sista i reklamen var ärligt menad, att det är bra att hjälpa till fort, för då har folk en chans att komma tillbaka till arbetslivet.

Själv har jag tjatat och tjatat och tjatat. Hela tiden sagt varianter på "Jag VILL jobba, jag misslyckas, ni kan sånt här, hjälp mig." har det hjälpt? Nix. Svante förblir en muppjävel.

Hade reklamen visats idag hade jag sagt att nån hade ett ovanligt elakt sinne för humor.

10 december 2009, 20:39
Medlem
Bild

Förr var det manligt att vara pappaledig. Eller det var i alla fall vad FK ville att folk skulle tycka.

5 mars 2010, 20:51
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.