Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Aha. Han ser frustrerad och generad ut på samma gång!?


30 januari 2013, 00:19
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Jo... och lidande. Och bekymrad å mina vägnar.


30 januari 2013, 00:24
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Schubbe har jag beundrat i annan tråd men kan gott beundra även på detta ställe. Dock är frågan om det är non sens eller exceptionnellement bon sens?* Lutar åt sistnämnda.

([…]struktural)ismer är jag igenrostad i och orkar inte putsa upp mig på just nu iallafall. -Ismerna i varje fall; bakomliggande idéer misstänker jag att jag skulle känna igen (har känt igen) som sådana jag själv har tänkt och förundrats över hur andra kan bråka så om vilka av dem som är rätt.

Men Inco, vad sägs om att öva uttrycksteckning också, rentav karikatyr? Den var ju bara så djävla uttrycksfull den där!!!

---------------------------------------------
* Ingen mening/betydelse eller en ovanligt god/bra sådan?


30 januari 2013, 01:47
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Zombie skrev:
Schubbe har jag beundrat i annan tråd men kan gott beundra även på detta ställe. Dock är frågan om det är non sens eller exceptionnellement bon sens?* Lutar åt sistnämnda.


Jajaja.

Zombie skrev:
([…]struktural)ismer är jag igenrostad i och orkar inte putsa upp mig på just nu iallafall. -Ismerna i varje fall; bakomliggande idéer misstänker jag att jag skulle känna igen (har känt igen) som sådana jag själv har tänkt och förundrats över hur andra kan bråka så om vilka av dem som är rätt.


Det var väl en bit av det jag faktiskt själv tänkte och kommenterade (det vill säga: kriget mellan ister och postister etc...). Strukturalismen har något att göra med att man söker (sig mot), eller bör göra det, begreppens innersta väsen och, till exempel de språkliga, begreppens sanna innebörd. Ett läger ansåg att denna strävan var en omöjlighet, medan ett annat inte gjorde det. Det var något om Wittgenstein också och att ens syn på världen alltid begränsas av det språk man använder för att beskriva den. Det var dock första gången idag som jag ens läst det minsta lilla om vad (post-)strukturalism står för, så jag ber att få återkomma någon gång.

Zombie skrev:
Men Inco, vad sägs om att öva uttrycksteckning också, rentav karikatyr? Den var ju bara så djävla uttrycksfull den där!!!


+1


30 januari 2013, 02:09
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
:D Tack, Zombie och Schueberird!


30 januari 2013, 09:46
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Spoiler! :
Hm, läste fel på bil och bli och tolkade därmed poängen mer som gällande att bli överkörd eller bli något annat än det man var.
Liten skärm, dåligt ljus och gamla ögon. Då förstår jag strukturalistskämten bättre. Tänkte annars just ha skrivit något om att de föreföll mig mer typ etiologiska eller teleologiska än strukturalistiska.


30 januari 2013, 17:42
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Aha.

Två kapitalister var ute och gick och så blev båda kapitalisterna överkörda. :04:


30 januari 2013, 18:44
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden


31 januari 2013, 14:17
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
    I Ofvandahls efterföljd.
    Alldeles för kultiveradt att kallas nonsens.

Så ger sår på såningsmannen,
spå ger spår på spåningsmannen,
år ger bår åt ordningsmannen.
Spånig blir min spånad,
fånig är min brånad:
månader av trånad
lånar sig till blånad.


6 februari 2013, 05:26
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
*kliar bockskägget och nickar*


6 februari 2013, 05:56
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 313  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron