Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Orange
Avslutat konto
|
 Re: Vad har du gjort idag?
Min Dag
08:00 - ca 16:00: "Söker jobb" och underhåller min dotter, pysslar med hushållsarbete osv.
16:00: Dottern åker till farmor och farfar tillsammans med sin far. Jag åker till centrala gbg.
16:30: Hör en mansröst ropa "Gratis koooorv!" vid centralstationen. Får tre paket gratis winerkorv. Skulle väl egentligen bara fått två men jag gick fram till två olika korvutdelare, den ena uppenbarligen generösare än den andra. Gratis mat på riktigt!!!
17:00: Köper två klädesplagg på Shock. Berättar för snubben som jobbar där att jag har tre paket korv i väskan. Han ser måttligt imponerad ut.
18:00: Äter med en kompis. Dricker öl.
20:00: Ramlar in på Pressbyrån. Köper ett par folköl.
20:30: Åker hem.
Tänk att man kan bli så klad av gratis korv!
|
25 januari 2013, 22:35 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Oj. Låter som en hel del. Och efter "söka jobb" kan man behöva kratis korv, om "söka jobb" är det där som AF och soc lägger på folk ovanpå deras arbetslöshet för att avskräcka dem från den i stället för att hjälpa dem att om möjligt få jobb. Men det lät ju som en intressant snubbe. Hoppas några uteliggare fick också?
För mig har ordet höghus fått en ny innebörd. Fast det är väl bara jag som har kommit på den efter alla andra (och förresten tror jag inte aromen kom från just höghusen). Månskenspromenad i faktiskt tillräckliga kläder, hypnotiserad så att jag höll på att gå vill i vita skogen. Hemväg genom inte ett utan två ganjabälten. Är det därför det är så fridfullt här på trakten? Inte för att jag ogillar själva lukten, men man känner ju hur hålrummen i hjärnan vidgar sig för varje andetag av den…
|
26 januari 2013, 02:25 |
|
 |
Spader
Medlem
|
Roligt att höra! Var tvungen att slå upp ordet ganja, haha. Även om betydelsen framgick av sammanhanget. Idag har jag övat lite på ett par av Bachs trestämmiga inventioner och tänkt att det är lite ironiskt att jag är mer fascinerad av hans musik nu än jag var när jag besökte hans museum i Leipzig och kyrkan där han verkade och är begravd.
|
26 januari 2013, 12:26 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Hm, får väl ta det som en tröst att jag kan ett eller annat slangord åtminstone… det har förbättrats sedan jag var yngre och man skulle kunna dem. Aj fan. Kan i sammanhanget se ut som en förtäckt anklagelse. Det var det inte, bara en aspigt spontan reflexion utan tanke på sammanhanget. Du hade säkerligen förtjänat korven du med. Det brukar fattiga ensamstående mödrar göra.
|
26 januari 2013, 21:39 |
|
 |
kullan
Medlem
|
Klivit upp ur sängen,satt igång datorn samt ätit frukost.
|
27 januari 2013, 13:18 |
|
 |
Savanten Svante
Medlem
|
VAKNAT!  
|
27 januari 2013, 14:46 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Haha det är ingen fara. Jag är inte så förfärligt fattig men jag tyckte jag skulle ha den där korven ändå. 
|
27 januari 2013, 16:39 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Läst i Leif GW:s memoarbok. Inte riktigt konstnärligt-gestaltat-sant-men-eskapistiskt nog för att fånga mig, kände jag innan, men man tar vad man har, orkar och kommer på. Kommer sedan på mig med att vilja läsa min egen fars minnen.
|
28 januari 2013, 23:02 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Jag har hunnit märka att folk är upphetsade på Chalmers idag.
|
29 januari 2013, 10:02 |
|
 |
CodeRedAlert
Medlem
|
Alltså nä, nu är det upp och ned vända dagen igen. Jag lyckades somna ifrån alarmet så alla fick jättebråttom på morgonen, dock utan att någon kom för sent till skolan, tack och lov. Men det var jäktigt, runt tio minuter från säng till ytterdörr blev det. Sedan kom jag på att jag godkänt räkningar på autogiro som dras först i februari; den 4:e skulle den sista gå. Fick ringa och begära anstånd och rumstrerade om i räkningslådan vilket alltid får mig på dåligt humör. Nu har jag gjort en slarvig budget för resten av månaden och det ser inte så lovande ut. Kalasdags igen nu på lördag och då spricker det redan där men det är skridskoåkningskalas - det måste hon ju få gå på! Nu skulle jag äta frukost bara för att upptäcka att sambon moffat i sig allt pålägg förutom smör. Och snart händer säkert något med kaffkoppen också.
Tydligen är det ingen bra idé att ta Theralen tidigt på kvällen och sedan att gå och lägga sig först tre på natten. *mental anteckning*
|
29 januari 2013, 11:23 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|