Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
Skaffa raggarsträng. :idea:

:lol: Det var ju en lösning!


24 januari 2013, 02:23
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Lite smått hungrig:
I söndags åt jag den sista frukostmaten, i förrgår åt jag de sista proteinerna och igår åt jag den sista biten grönsak (som faktiskt var grön). Nu återstår två gula lökar, valnötter, en del smakgivare och diverse gryner och mjöl, men inget av någon direkt substans: Vad kan man laga på det?


24 januari 2013, 11:28
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
Lite smått hungrig:
I söndags åt jag den sista frukostmaten, i förrgår åt jag de sista proteinerna och igår åt jag den sista biten grönsak (som faktiskt var grön). Nu återstår två gula lökar, valnötter, en del smakgivare och diverse gryner och mjöl, men inget av någon direkt substans: Vad kan man laga på det?

Gröt. Matgröt med lök? :mrgreen:

Glad att jag har något i kyl och frys (som jag är glad att jag har). Men vad lagar man av det och var finns ledningen från affärn?


24 januari 2013, 14:45
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Det var visst bara 1 lök såg jag nu, men det kanske räcker till en portion matgröt med lök!?

Jag läste någonstans att de svältande konstnärerna i Pariiis ofta lagade löksoppa när det knep, fast sist jag lagade det, då smakade det för jävligt - vilket förvisso kan ha berott på att vitala ingredienser saknades.

Nu börjar jag känna mig lite svag och blev dessutom lite yr efter att ha druckit vatten på svältande valnötsmage.

...och ledningen från affären saknas här också: Den blev visst aldrig installerad.


24 januari 2013, 15:09
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
:shock: Skall vi sala till en rejäl matkasse?!


24 januari 2013, 23:24
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Nu får jag litet dåligt samvete här: jag tänkte fråga om det var ork, sjukdom eller något Schubbeprojekt igen, men pengar föll mig inte in, och sedan visste jag inte hur jag skulle formulera mig och det föll bort.


24 januari 2013, 23:32
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Nu får jag litet dåligt samvete här: jag tänkte fråga om det var ork, sjukdom eller något Schubbeprojekt igen, men pengar föll mig inte in, och sedan visste jag inte hur jag skulle formulera mig och det föll bort.


Sjukdom - någonstans i huvudtrakten skulle jag tro.


24 januari 2013, 23:43
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Hm... ja, då hjälper nog ingen matkasse. :04:


24 januari 2013, 23:46
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
...eller så gör det det. Jag har liksom viss egen erfarenhet av att det där med tillvarons triviala nödvändigheter blir alldeles oöverstigligt ibland. Då vore det rätt trevligt om någon kunde dyka upp med en matkasse och lite struktur.


24 januari 2013, 23:53
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jo, samma här.

Och något att äta måste man ha. Kanske inte minst när man är sjuk.


24 januari 2013, 23:56
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron