Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Härligt och viktigt med bra kulturupplevelser! För mig är det mest klassiska orkesterkonserter (gärna med en del samtida musik) som gäller. Senast i torsdags var jag på en som var riktigt bra men det är inte alltid det blir någon upplevelse öht.

13 januari 2013, 18:43
Avslutat konto
Varit med dottern och hennes far på teater; Pippi Långstrump. Det blev superlyckat! Dottern är verkligen Pippis största fan så hon hade på sig sina Pippi-kläder och började gråta när pjäsen var slut. Mitt lilla troll. :09:

13 januari 2013, 19:54
Moderator
- försovit mig.
- samlat in forskningsmaterial.
- läst vidare i Murakami.
- haft en underbar korrespondens med nyvunnen aspie-vän (från annat sammanhang) om tillvaron i all dess komplexitet, med referenser till allt från panpsykism och diverse filosofer till StarTrek.
- upptäckt att det inte är min toa som läcker, utan grannens (det strilade just ljudligt från taket och rann längs väggarna). Jag hoppas innerligt att det är en tvättmaskin eller ännu hellre tanken med rent spolvatten, och inget mer suspekt...

16 januari 2013, 22:00
Medlem
Inlägg Konst och kost!
Kollat på konst och skaffat skaffning.

En del i att besöka stadens konstmuseum är att det är tomt på folk och tyst och lugnt och att man verkligen kan gå in i konstverkligheten utan att bli störd, men just idag pågick det en föreläsning i ett av rummen när jag kom dit, fastän jag hade planerat det så att vanligt folk skulle sitta och äta middag med sina familjer vid den tiden, men icke; de hade inte fattat det där med hur normisar ska bete sig. ;)

Dessutom var den video (föreställande svävande dammkorn), som jag hade bespetsat mig på, avstängd. Annars var det helt okej: jag funderade bland annat en del på identitet.

16 januari 2013, 22:16
Moderator
Attans normisar! :P

Jag har just läst en alldeles underbar blogg i sin helhet. Den är inte öppen för allmänheten så jag kan inte länka, men måste bara utropa :09: !

Vintage...

16 januari 2013, 23:03
Moderator
Har hittat ännu en underbar blogg i tillblivelse. Vilka underbara människor det finns i världen! :09:

17 januari 2013, 00:20
Moderator
Idag har jag av min teraput fått diagnosen "fantastisk personlighet". :P Hon menar att jag är en sådan som skall leva ut starka känslor och överskrida normer, leva lite mer intensivt än andra. Så jag behöver inte bli balanserad! :P

18 januari 2013, 17:40
Moderator
"Får du säga sån't där?" frågade jag förbryllad, och hon svarade att det skiter hon högaktningsfullt i om hon får. Och så sade hon att hon var en anarkistisk psykolog. :04:

18 januari 2013, 17:43
Moderator
Incognita skrev:
"Får du säga sån't där?" frågade jag förbryllad, och hon svarade att det skiter hon högaktningsfullt i om hon får. Och så sade hon att hon var en anarkistisk psykolog. :04:

Å djävlar, vad får du nu för hjälp till stjälp? :lol: :04:

Incognita skrev:
Idag har jag av min teraput fått diagnosen "fantastisk personlighet". :P Hon menar att jag är en sådan som skall leva ut starka känslor och överskrida normer, leva lite mer intensivt än andra. Så jag behöver inte bli balanserad! :P

Haha, där rök min chans att ta betalt för den insikten! *jublar alldeles opassande*

18 januari 2013, 17:49
Moderator
:lol:

Äh, hon är cool. Vore hon inte min terapeut kunde hon vara min polare, tror jag. Hon är rolig att prata med.

18 januari 2013, 18:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.