Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...olla mulla Omar :02:


3 januari 2013, 19:24
Avslutat konto
Inlägg Re: Idag ska jag...
...luta mig tillbaka i soffan och under resten av kvällen läsa omväxlande i Hjärnan av Lars Olson och Anna Josephson och Underground av Suelette Dreyfus och Julian Assange. De är julklappsböcker som jag fått av mina föräldrar. När mamma frågade vad jag önskade mig i julklapp sa jag "någon av de här tio böckerna" och mailade en lista. Hon lyckades pricka in de två jag önskade mig mest trots att böckerna inte var rangordnade. :mrgreen:


4 januari 2013, 22:30
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Åh, vad mysigt det låter, Orange! Att frossa i julklappsböcker. Jag borde också ta en bokfrossarkväll snart.

Jag skall nog snart borsta tänderna och stänga av datorn. Imorgon bär det av till hemorten för en kort visit, och det kommer att vara väldigt logistiskt körigt på förmiddagen. Jag borde nog beställa biljetterna färdigt och packa NU men det känns som att jag inte orkar det.


5 januari 2013, 00:09
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Måste komma i säng nu. Imorgon har jag forskarhandledningskurs hela förmiddagen, planeringsdag hela eftermiddagen och middag med forskningscentret efteråt. Huvvaligen!


8 januari 2013, 01:02
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Gå till kören för första gången sedan i juni. Undrar hur det ska gå (socialt; sångrösten oroar jag mig inte för även om jag borde) och är nog lite nervös men känner en glad känsla sprida sig i mig som jag tolkar som förväntansfullhet. I morse vaknade jag redan vid 4:30, vilket aldrig händer om det inte är något särskilt på gång, så ikväll ska jag somna gott har jag tänkt mig ...


8 januari 2013, 17:51
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Hoppas det blir kul, Spader! :)


8 januari 2013, 19:13
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...välja mellan mat och konst: Om jag väljer att gå och handla, då kommer jag inte hinna kolla på konst, men om jag väljer att kolla på konst, då måste jag ta en omväg för att kunna handla.

Lösning: Jag handlar på väg hem från konsten, men bara det allra nödvändigaste, så att jag klarar mig till imorgon.


16 januari 2013, 17:52
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska jag inte så mycket mer, laga mat och äta upp den och lägga barn varefter det blir till att glo en stund på tv på datorn.

Men.
På fredag ska jag:
-till apoteket och köpa D-vitamin
-någonstans och köpa Blutsaft
-Elgiganten och köpa mobil
-affären och köpa fredagsmys tillräckligt att drunkna i
-säkert något mer också

Imorgon ska jag ta barn till skolan, sova, hämta barn från skola, fortsatt kurera lindrig urinvägsinfektion, vegetera.
Jag ser det som att livet nystartar på fredag.
Så får det bli.


16 januari 2013, 19:52
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jäklarns! Blutsaft! Har fortfarande inte lyckats komma ihåg det vid rätt tillfälle (när jag befinner mig någonstans där det går att köpa). Inte har jag bokat tvättid heller, eller ringt om rörproblemen. Befinner mig i flow med annat just nu.


16 januari 2013, 20:00
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
[ ] Ansa en get.
[ ] Bestiga ett berg.
[ ] Cykla runt kvarteret.
[ ] Dränka en sorg.
[ ] Elda upp en sonett.
[ ] Fria till min granne.
[ ] Gråta i någons telefonöra.
[ ] Hoppa högst av alla.
[ ] Interagera med skyltdockor.
[ ] Jaga en flyktig känsla.
[ ] Kratta en grusgång.
[ ] Lösa ett korsord.
[ ] Masa mig sta.
[ ] Negligera en stavhoppare.
[ ] Oroa mig för framtiden.
[ ] Prata högt på balkongen.
[ ] Quisla en tyrann.
[ ] Raka av mig ögonbrynen.
[ ] Sy fast en knapp på ett oväntat ställe.
[ ] Träna på mitt franska uttal.
[ ] Uttala mig tvärsäkert om saker jag inte vet något om.
[ ] Vaka över en som hastigt insjuknat.
[ ] Wallraffa på Svenska Dagbladet.
[ ] X:a över en överflödig mening.
[ ] Yxa till ett mystiskt förflutet.
[ ] Zappa håglöst mellan nummerstationer.
[ ] Åla genom ett buskage.
[ ] Ändra i manuskriptet.
[ ] Önska mig något.


29 januari 2013, 08:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron