Ny tråd Svara på tråd  [ 30 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Vår första myndighetsbesökare: Försäkringskassan! 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Vår första myndighetsbesökare: Försäkringskassan!
Vad jag inte förstår är vad jag skulle ha gjort som är så brottsligt att polisen helt plötsligt är intresserad av det här forumet. Kan bara tänka mig att jag är anledningen till att de är här, eftersom jag har mest extrema åsikter.

26 februari 2010, 20:14
Medlem
Du ska ju mörda alla mellanmjölksgrisar, har du glömt det?

26 februari 2010, 20:16
Avslutat konto
Savanten Svante skrev:

De gör förmodligen bara en rutinkoll för att förebygga "vansinnesdåd". De kollar helt enkelt vad som står här, och vidtar sen inga ytterligare åtgärder. Så har jag ju uttryckligen skrivit att jag inte kommer att mörda någon.

Senast redigerad av Josef3 26 februari 2010, 20:20, redigerad totalt 1 gång.

26 februari 2010, 20:18
Medlem
Savanten Svante skrev:

http://ettlivsomgris.se/

26 februari 2010, 20:18
Avslutat konto
Det kan vara mina uttalanden om att jag skulle kunna ha blivit "en ny John Ausonius" som polisen valt att tolka som potentiell terrorism eller nånting. De kanske använder FRA-lagen för att ge sig på mig.

26 februari 2010, 21:13
Medlem
Knappast något allvarligt de är här och kollar för, tror jag. Har svårt att se att "internetspanare" skulle vara tekniska idioter. De är mycket medvetna om att man inte är anonym på nätet. IRL så arbetar inte en spanare med uniform, av uppenbara skäl, när han kan bli upptäckt. Tror mer på att det är ett program(spindel) som går in via länkar från suspekta sidor. Finns ett otalt såna och det lär inte bli färre med tiden. Huruvida de använder sig av kända IP adresser vet jag ej.

Om en riktig spanare har någon allvarlig anledning (t.ex polisanmälan) att kolla upp vad en enskild individ skriver på ett okänt forum, så bör de först kolla hur många besökare det har för att inte väcka uppmärksamhet.Ett litet forum som det här har de alla anledningar att dölja sitt IP för. Om de ens är tvungna att gå in på sidan då. Div. "terror-ord" är jag ganska säker på att bottar kollar upp redan.

Sen är det inte helt omöjligt att man kan lura den där "creeper-tjänsten" heller. Finns många sätt att utnyttja det på ändå. Är t.ex inte alls omöjligt att sätta upp ett program på en server från RPS att googla efter forum med div. suspekta ord i en och samma tråd, och som använder sig av creeper-tjänsten, att bara gå in och "visa sig" där.

26 februari 2010, 21:33
Medlem
Timeless skrev:
Tror mer på att det är ett program(spindel) som går in via länkar från suspekta sidor.
Faller på att en crawlare tar en domän i taget.
den läser inte in det script som aktiverar creeper.

Och skulle de vilja surfa normalt utan att synas på creeper, så går det att lösa med en rad text med notepad.

26 februari 2010, 21:39
Medlem
Ufo skrev:
Timeless skrev:
Tror mer på att det är ett program(spindel) som går in via länkar från suspekta sidor.
Faller på att en crawlare tar en domän i taget.
den läser inte in det script som aktiverar creeper.

Och skulle de vilja surfa normalt utan att synas på creeper, så går det att lösa med en rad text med notepad.
Förstår inte. Varför skulle det inte finnas bot/crawler's som efterapar webbläsare?

Klart att det går med notepad, men en bot med många funktioner ska helst vara mer än en rad text. Borde bli rörigt när man ska uppdatera den annars.

Tror att vissa myndighetspersoner hellre skrämmer en gång för mycket än för litet.

Senast redigerad av Timeless 26 februari 2010, 21:49, redigerad totalt 1 gång.

26 februari 2010, 21:44
Medlem
Jag tror att det är jag som är Rikspolisstyrelsepersonen, men jag är varken polis eller inblandad i någon utredning mot forumet eller någon av dess användare utan bara en Aspergare.
Tänk på att alla civilanställda som receptionister, vaktmästare, sekreterare, IT-support, utredare etc använder samma nät som polisen.

Jag misstänker att det här inte kommer att lugna dom mest paranoida individerna, men ser man på det rationellt så är sannolikheten rätt hög att det sitter aspies på diverse myndigheter.

26 februari 2010, 21:47
Medlem
Timeless skrev:
Förstår inte. Varför skulle det inte finnas bot/crawler's som efterapar webbläsare?
Klart de finns. Men creeper ligger på extern domän, de skiter crawlarna i.
De tar en domän i taget, annar blir det en oändlig mängd sidor att ladda in o programet kommer o fylla databasen med ovisäntligheter.

Timeless skrev:
Klart att det går med notepad, men en bot med många funktioner ska helst vara mer än en rad text. Blir så rörigt annars.
Jag syftade på att blockera creeper ifrån den dator man sitter på.
Så kan den enskilda polismannen sitta o surfa i godan ro.

26 februari 2010, 21:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 30 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.