Ny tråd Svara på tråd  [ 642 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 65  Nästa
Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Råttmos


27 december 2012, 18:11
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Asperbergs relationer vore ett bra namn på en aspergares blogg. Om man har sinne för de intolkningsbara självmotsägelserna i uttrycket och litet sådant.


28 december 2012, 18:03
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!!


31 december 2012, 15:30
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Gott Nytt År, kullan och övriga!


31 december 2012, 17:02
Avslutat konto
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Fritidspolitikern Åke Tråk, professor emeritus i fiberoptik, inmundigar en smörgås med tartexpastej och pickles funderandes över hur oomkullrunkelig hans kroppshydda är trots att han är lite till örat, samtidigt som han spankulerar omkring på Brunkebergsåsen iklädd sin brandgula mankini. "Dra på trissor!", utbrister han plötsligt - "där gjorde jag en tabbe!". Åke Tråk inser nämligen att han glömt fänkålen hemma, vilket medför att hela tio minuter upptas av intensivt huvudbry. "Kan jag måhända använda didgeridoon som substitut?", kverulerar han. "Satans sammelsurium!". Han kallar på sin bäste vän, den utvecklingsstörda Anna Aktersnurra, som får assistera honom med så mycket moraliskt stöd hon kan uppbringa, sin böjelse åt det mer pragmatiska och verklighetsförankade hållet till trots.


Senast redigerad av Orange 5 januari 2013, 01:05, redigerad totalt 1 gång.



5 januari 2013, 01:00
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Sehr märklisch :01:


5 januari 2013, 01:02
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Orange skrev:
Fritidspolitikern Åke Tråk, professor emeritus i fiberoptik, inmundigar en smörgås med tartexpastej och pickles funderandes över hur oomkullrunkelig hans kroppshydda är trots att han är lite till örat, samtidigt som han spankulerar omkring på Brunkebergsåsen iklädd sin brandgula mankini. "Dra på trissor!", utbrister han plötsligt - "där gjorde jag en tabbe!". Åke Tråk inser nämligen att han glömt fänkålen hemma, vilket medför att hela tio minuter upptas av intensivt huvudbry. "Kan jag måhända använda didgeridoon som substitut?", kverulerar han. "Satans sammelsurium!". Han kallar på sin bäste vän, den utvecklingsstörda Anna Aktersnurra, som får assistera honom med så mycket moraliskt stöd hon kan uppbringa, sin böjelse åt det mer pragmatiska och verklighetsförankade hållet till trots.

Har du tåtat ihop det där själv, Orange? Det var ju helt underbart roligt! :D


5 januari 2013, 01:12
Avslutat konto
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Incognita skrev:
Orange skrev:
Fritidspolitikern Åke Tråk, professor emeritus i fiberoptik, inmundigar en smörgås med tartexpastej och pickles funderandes över hur oomkullrunkelig hans kroppshydda är trots att han är lite till örat, samtidigt som han spankulerar omkring på Brunkebergsåsen iklädd sin brandgula mankini. "Dra på trissor!", utbrister han plötsligt - "där gjorde jag en tabbe!". Åke Tråk inser nämligen att han glömt fänkålen hemma, vilket medför att hela tio minuter upptas av intensivt huvudbry. "Kan jag måhända använda didgeridoon som substitut?", kverulerar han. "Satans sammelsurium!". Han kallar på sin bäste vän, den utvecklingsstörda Anna Aktersnurra, som får assistera honom med så mycket moraliskt stöd hon kan uppbringa, sin böjelse åt det mer pragmatiska och verklighetsförankade hållet till trots.

Har du tåtat ihop det där själv, Orange? Det var ju helt underbart roligt! :D


Haha ja det är kul just nu iallafall. Får se hur jag känner inför att jag publicerat detta imorgon. :mrgreen: Det flög ur mig nyss.

Jag får sådana här rants ofta men behåller dem oftast i huvudet. Nackdelen är att jag ofta dar på smilbanden åt dem (ja, jag skrattar åt mina egna "skämt" men vem gör inte det?) vilket kanske ser lite kul ut på spårvagnen och så.

Undrar om det här har att göra med att jag har tics. Jag har inga vokala men de här ramsorna eller vad man ska kalla dem känns lite som mina motoriska tics fast jag bara har dem i huvudet. Och jag tänker alltid på vad det mest olämpliga skulle vara att säga i alla sammanhang. :? Ofta har det med nazism att göra.


5 januari 2013, 01:17
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Jag tror absolut att den sortens verbala kreativitet hänger ihop med tourette, även om jag väl för egen del kunde önska att jag hade fått mer av den varan när jag nu ändå har tourette. Ett lästips här är Jonathan Lethems Motherless Brooklyn, en alldeles underbar deckare där huvudpersonen har tourette och en helt fantastiskt kreativ svada.


5 januari 2013, 01:21
Avslutat konto
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Tack för tipset!


5 januari 2013, 01:43
Ny tråd Svara på tråd  [ 642 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 65  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron