Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Bara för säkerhets skull, ifall det är du nallen som är en inkarnation av Marvin i Liftarens guide till galaxen: Vad är frågan om alltings mening, den vars svar är 42?

*duckar*


4 januari 2013, 22:25
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
:01:
Redde dom inte ut att Dylan frågat det?


4 januari 2013, 22:35
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Gjorde de? Så vad skulle frågan ha varit då?


5 januari 2013, 00:04
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det kanske var i ett annat universum... tusan, jag kunde ju guiden mer eller mindre utantill förr :-S
Frågan: how many roads must a man walk down?

EDIT: vid närmare eftertanke handlar det nog om hur många knogmackor för mycket ska man få.


5 januari 2013, 00:26
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
nallen skrev:
Det kanske var i ett annat universum... tusan, jag kunde ju guiden mer eller mindre utantill förr :-S
Frågan: how many roads must a man walk down?

EDIT: vid närmare eftertanke handlar det nog om hur många knogmackor för mycket ska man få.

8-)


5 januari 2013, 00:56
Avslutat konto
Inlägg Re: Drömfångartråden
Inatt drömde jag att jag befann mig på klassåterträff med folk från högstadiet i ett gigantiskt sjukhus. Vi rullade runt varandra i sjukhussängar i de oändliga korridorerna. Killen som skränade mest i nian skränade mest även i drömmen. Han tjattrade oavbrutet om "kommunazisterna" (antar att jag fått uttrycket från de som säger "feminazism" om feminism). Den här snubben, som för övrigt är misstänkt lik Kalle Anka till utseendet, pratade ofta som 15-åring om hur "bedrövligt höga skatter" vi har i Sverige, så det finns viss koppling till verkligheten. Varför vi befann oss i ett sjukhus har jag däremot ingen aning om.


9 januari 2013, 11:58
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde en massa röriga saker. Det var något otäckt med kokadaver (?) och alien life forms (?) som reproducerade sig (?) under någon form av tvång. Sedan hade jag anledning att lämna över viktig post till någon rikskändis inom kultureliten (minns inte om det var någon existerande eller en fiktion), och jag sprang upp och ned för trappar med pappren ett i taget :01: och in med dem i hans bostad (det tycks inte ha funnits någon brevlåda). Till slut föreslog hans unga älskarinna att jag skulle komma över nästa dag kl. 15 för en fika, vilket jag först tackade ja till men sedan blev tvungen att avböja eftersom jag hade något annat viktigt inbokat då. Hur som helst fann jag mig på en rundtur i bostaden. det var böcker precis överallt men ändå enormt med ytrymme. Rummen var enorma salar med lika bokstavligt talat högt i taket som Carolina Rediviva, och bokhyllor ända upp. Golven bestod av tätt packade böcker med titelryggarna uppåt. Kanske var det t.o.m. böcker i taket, men det var så högt upp att det var svårt att se. Jag kommenterade något om hur kändisen i fråga hann läsa allt, och fick veta att han led av koncentrationssvårigheter och inte klarade av att läsa hela böcker överhuvudtaget. Jag berättade om mina egna svårigheter, med diagnoserna, och den där älskarinnan, som pratade engelska med brytning blandat med fraser på spanska eller italienska, muttrade plötsligt på perfekt svenska för sig själv något sarkastiskt om hur fascinerad hon inte var av att höra om mina diagnoser.

Jag kom att ta en promenad med den där kvinnan i den konstiga byggnad vi befann oss i, med utomhus- och inomhusmiljöer sammanfogade med varandra på ett sätt som torde vara omöjligt, och hon pratade mycket om väldigt ytliga saker. Hon tycktes investera en förmögenhet i sitt utseende. Jag visste inte om jag skulle känna mig nedtryckt av henne eller tycka synd om henne.


9 januari 2013, 12:37
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde igårnatt att jag jobbade på ett ställe där man var tvungen att regelbundet äta Paracetamol för att kontra effekterna av radioaktiv strålning.

I nattas drömde jag att jag var och handlade mat och folk som jag en gång kände passerade och alla åt de bananer, vilket jag kommenterade och tänkte samtidigt att jag själv just ätit en banan.

Mycket trivialt, med andra ord.


9 januari 2013, 13:02
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
@Incognita:
Fascinerande interiörer.

Schueberird skrev:
Jag drömde igårnatt att jag jobbade på ett ställe där man var tvungen att regelbundet äta Paracetamol för att kontra effekterna av radioaktiv strålning.


En intressant grej var att när jag vaknade visste jag inte vad Paracetamol var för något och trodde att det bara var något nonsensord som jag hittat på i drömmen, men när jag googlade på det visade det sig finnas något som faktiskt heter Paracetamol, så min hjärna måste ha sett ordet och lagrat det, men missat betydelsen.


9 januari 2013, 13:10
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det är ju den aktiva substansen i alvedon och panodil. :lol:

Ja, golvet med mosaik av bokryggar var faktiskt en mycket käck inredningsdetalj. Påminn mig om det när jag är så rik och beläst och blasé att jag behöver ha någonstans att göra av alla mina andra-sorterade böcker! :P Som genom ett slags försyn alla har samma bredd dårå...

Så alla åt bananer? Ett torrt konstaterande att vi alla är primater?


9 januari 2013, 13:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron