Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Savanten Svante
Medlem
|
 Re: Vad har du gjort idag?
Då segelbåtade jag en del här i början 
|
4 januari 2013, 08:37 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Aha.  Och vad Ubåten gör vet vi ju. Då kan man kanske också föreställa sig vad Fullriggaren, Oceanångaren, Isbrytaren, Läckande Supertankern, Saneringsfartyget, Gistna Skorven, Lilla Ekan, Rekonstruerade Vikingaskeppet, Kabelutläggaren, Slagskeppet, Hangarfartyget, Hangarfartygsflygplanet (nummer 1 till ...)och andra gör.
|
4 januari 2013, 16:38 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
... och Regalskeppet Vasa, Kyrkbåten, Snipan, Gräddsnipan, Tulljakten, Fiskebåten, Gamla Gemytligt Dunkande Fiskebåten, Trålaren, Kappseglaren, Hembyggda Oljefatsflotten, Trädkojefartyget, Husbåten... nåja.
|
4 januari 2013, 16:50 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Huvvaligen så komplicerat det blev nu!  Nå, nu har jag i alla fall fått lite fart på det där forumet bara genom att vara mig själv.
|
4 januari 2013, 17:03 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
 |  |  |  | Zombie skrev: ... och Regalskeppet Vasa, Kyrkbåten, Snipan, Gräddsnipan, Tulljakten, Fiskebåten, Gamla Gemytligt Dunkande Fiskebåten, Trålaren, Kappseglaren, Hembyggda Oljefatsflotten, Trädkojefartyget, Husbåten... nåja. |  |  |  |  |
Nu när du benämnt alla dess metoder, då måste du ju också beskriva dem. 
|
4 januari 2013, 17:15 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Det framgår ju av båttyperna. Minfartyg, spärrfartyg, torpedbåtar, ostindiefararrepliker, åsnefärjor, kanalpråmar, kvällskryssare och rockbåtar hör till det jag glömde.
|
4 januari 2013, 18:49 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Fått städat (mestadels men inte enbart med extern hjälp, professionell sådan), betalat räkningar sent omsider, alldeles för sent fyllt i ett jobbformulär som intygar att jag inte har någon bisyssla, gjort back-up på min handi, överlagt med andra om logistik och planering i olika angelägenheter, rensat stopp i vasken, hanterat en panikattack som följd av det (det är ju SÅ ÄCKLIGT, även om det nästan inte var någonting mot hur det kan vara), rett ut diverse begrepp för mig själv på ett privat plan, samt ägnat mig åt en hel del korrespondens med olika personer, mycket långt ifrån kallprat.
|
5 januari 2013, 00:18 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Låter som det kan ha varit givande. OnT: Läst i min bok om hjärnan i ett par timmar eller så. Nu är jag för trött för att fortsätta.  Intressant var det iallafall. Jag är trött på ett ganska behagligt sätt ikväll. Jag är lite flummig och bubblig. Sitter och småskrattar åt roliga ord och fraser som dyker upp i huvudet; för tillfället är det "Gå och göm dig Åke Tråk" och "Tartexpastej" som underhåller mig mest. Ja, jag måste verkligen sova nu...
|
5 januari 2013, 00:40 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
He he, du är en skön människa du, Orange! Och jo, det var givande.
|
5 januari 2013, 00:57 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Haha, jag är en trött människa åtminstone! God natt.
|
5 januari 2013, 01:07 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|