Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Men nej!!!
Jag är så danssugen igen så jag vet inte var jag ska ta vägen...


2 januari 2013, 02:10
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag vaknade i morse och så var den dagen förstörd.


2 januari 2013, 12:02
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
disträ med diffust magont och lätt febrig känsla


2 januari 2013, 15:31
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
...sen vaknade jag igen och det var inte bättre då heller.


2 januari 2013, 17:20
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag vaknade för en stund sedan. :?
Hosthosta igen från helvetet. På morgonen var jag också uppe en stund men fick någon sorts astmatisk attack fast jag inte har astma men det hänger väl ihop med hostan, när den släppte somnade jag om.

Ena dottern är hos kompis och ska sova över där, andra ugglar framför Moviestarplanet där hennes "gubbe" blivit hackad och hackaren tagit alla "gubbens" kläder.
Jag fattar inget av det där egentligen.
Vad är det med dagens barn? Både hackare och de hackade.

Mystiskt.


2 januari 2013, 17:36
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Huvudbry. Börjar bli desperat över vad jag ska bli när jag blir stor. :x Undrar om jag skulle passa som undersköterska..? Ex-pojkvän och en kompis till mig tror det men jag vet inte själv... jag undrar om jag skulle klara av stressen. Jag tror det är stressigt att jobba inom vården. Utbildningen till undersköterska verkar intressant och rolig och på en nivå som jag nog klarar av men sen ska jag ju jobba till 65 också.

Och lönen är ju inte bra. Hm...


2 januari 2013, 19:31
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Det är väl inget som säger att du måste jobba till 65 just som undersköterska? Många sadlar ju om mitt i livet. Erfarenheterna och kunskaperna som undersköterska borde vara relevanta i många andra sammanhang med rätt påbyggnad.

En annan aspekt: Många som har med undersköterskor att göra, t.ex. demenssjuka, far rejält illa av stress. Anpassningar (som att göra en sak i taget, lugnt och metodiskt, så att både tankar och känslor och tolkningsramar hinner med) som funkar för dig torde vara guld värda även för dem.


2 januari 2013, 19:36
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Helt sant, Inco. Jag tänkte inte ens på det men självklart kan man byta yrke.

De som utredde mig bedömde att jag inte kan arbeta heltid i dagsläget ("Sammantaget bedöms ****** [...] ha stora begränsningar gällande möjlighet till studier, arbete och övrig samhällsdelaktighet") men om det visar sig att jag inte klarar av att arbeta heltid som undersköterska får jag väl söka något arbete som jag klarar bättre (typ Samhall :?).

Ett alternativ vore förstås att arbeta deltid som undersköterska. Deltidsanställningar är väl vanliga inom vården. Dock är det ju väldigt tveksamt om jag skulle kunna få det att gå ihop ekonomiskt då. Att ha utbildningen till uska skadar nog inte i vilket fall!


2 januari 2013, 19:56
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Orange, du kan ju jobba deltid och ha aktivitetsersättning på deltid. Jag vet inte om det löser sig ekonomiskt i så fall. Finns det möjlighet att praktisera inom någon omvårdnadssektor du är intresserad av innan du bestämmer dig om utbildningen?

Om min egen dagsform kan jag säga att jag är glad att jag börjar jobba igen i morgon. Har svårt att ta vara på ledighet och har inte känt av något behov av vila och återhämtning. Har inte tagit semester utan fått tre dagars extra ledigt som en liten kompensation för att jag inte fick gå upp i arbetstid.


2 januari 2013, 21:23
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Om man är nattmänniska, så kan man ju jobba natt. 64 % brukar ge en heltidslön. Och man slipper de jobbiga arbetskamraterna till stor del (många enstöringar som jobbar natt) och det är inte full rulle på patienter heller.

Problemet är förstås att synka ihop nattarbete med sitt övriga liv. En del passar det utmärkt för, men de flesta far illa av det.

Om inte annat, kan man ju ha det som reservjobb i perioder.


2 januari 2013, 21:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron