Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hmm.
Du kommer jämt med så tankeväckande tolkningar så det spelar nästan inte ens någon roll om den ursprungliga drömmen faktiskt ville säga mig något.
Tankarna väcks ändå.

Jag kanke drömmer en massa nonsens bara för att kunna skriva här och få dem tolkade av dig, vilket ger mer en massa intressant att gå vidare med.
:10:

Komiskt men måhända lite sant också.


2 januari 2013, 19:18
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Den kommentaren gjorde mig väldigt glad - och lättad över att det tillför något snarare än att hota din integritet. Jag är alltid lite rädd att trampa i klaveret och ge mig på att rota i något alldeles för privat när jag går på i mina ullstrumpor och frossar i associationer som är utvecklande för mig.


2 januari 2013, 19:22
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
CodeRedAlert skrev:
Jo, råttorna känns igen för det har varit mycket prat om att man inte får mata fåglarna här eftersom fågelmaten lockar hit råttorna - vilket är nonsens.


Jag tänkte att råttorna kanske representerar människor och att ångestkänslorna kommer ur det!?


2 januari 2013, 19:38
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Men rör inte till det här nu igen, MrShoe! Jag var något på spåren efter Incos associationer och sedan blev det blankt igen.

Det fanns ju massor av olika människomänniskor där som jag lotsade runt också. Så råttorna var ytterligare andra människor?
Jag vet inte.

Men jag tänker mig att råttemat kommer ur simpla råttfunderingar här hemmavid som jag haft sista tiden men att drömmen använder befintliga scenarion till att få ut sitt dunkla budskap, råttorna kan ju då ha dubbla gestalter och representera olika saker.
Jag är för hostig för att tänka.


2 januari 2013, 19:46
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Incognita skrev:
Schuberirds drömmar ter sig för mig som relaterade till funderingarna kring SPD och de egna relationerna till andra människor och olika känslor, men det kan ju vara för att jag just läst om dem som jag relaterar till det. En väldig massa ambivalens tycker jag mig se i alla fall, och ibland kanske diffusa gränser mellan egna och andras perspektiv (av typen kamp med ett starkt/rigitt överjag?). "Lösryckt" istället för lössläppt ger konnotationer av att det frigjorda eller sexualiteten skulle stå för något som antingen är lösryckt från andra meningsfulla sammanhang, avskuret, eller (sjukligt?) fragmentariskt i sig. Men är påhejandet (?) från externa röster bara just externt, normativa förväntningar, eller finns det också ett element av frestelse/längtan i drömmen?


Intressant tolkning, vilket jag kanske tycker bara för att jag tänkt samma sak själv: Kanske är det så att jag trots allt längtar efter det jag får spatt av - eller att det någonstans ska finnas ett sammanhang i vilket jag inte får spatt eller kan balansera det etc - utanför min inre värld.

@Larmfrun:
Är det för många kockar nu?


2 januari 2013, 19:53
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det retar mig att jag stavade Schueberird fel. Förlåt!

Schueberird skrev:
Intressant tolkning, vilket jag kanske tycker bara för att jag tänkt samma sak själv: Kanske är det så att jag trots allt längtar efter det jag får spatt av - eller att det någonstans ska finnas ett sammanhang i vilket jag inte får spatt eller kan balansera det etc - utanför min inre värld.


Sådant står det om i den där dissociationsboken som jag tjatar om, i termer av hur man utvidgar sin komfortzon typ ("window of..." någonting).


2 januari 2013, 20:07
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Incognita skrev:
ser mellan egna och andras perspektiv (av typen kamp med ett starkt/rigitt överjag?). "Lösryckt" istället för lössläppt ger konnotationer av att det frigjorda eller sexualiteten skulle stå för något som antingen är lösryckt från andra meningsfulla sammanhang, avskuret, eller (sjukligt?) fragmentariskt i sig. Men är påhejandet (?) från externa röster bara just externt, normativa förväntningar, eller finns det också ett element av frestelse/längtan i drömmen?


Att i mina drömmar tolka in en längtan efter sex är dock fel.


2 januari 2013, 20:18
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag syftade överhuvudtaget inte på sex, inte så specifikt i alla fall, utom just när det gällde det konkreta exemplet med kvinnans "lösryckthet" då du själv förde det på tal.


2 januari 2013, 20:19
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Överhuvudtaget? Du använde dock ordet "sexualitet", så något slags koppling fanns väl...


2 januari 2013, 20:21
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag redigerade för att förtydliga.


2 januari 2013, 20:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron