Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Sjungit i kyrkan på julotta. Var där 06:00 för att öva. Inte nog med att jag sover dåligt, någon ringde fel till mig när jag sov mina ynka tre timmar. Så jag satt i kören och somnade nästan. Sedan gick jag hem och soooov.

Resten av tiden har jag förbannat min släkt, eller: min mans släkt. Dropparna har runnit över nu, och det är inte en droppe, utan den där droppen som får det att rinna över, fylls på med en ny hela tiden. Jag kommer att brinna i helvetet för mina tankar om dem.

25 december 2012, 12:13
Medlem
Orange skrev:
Hoppas alla haft en trevlig julafton! Jag har känt mig betydligt bättre idag än jag gjorde igår så lite firande blev det allt.

Gott att höra att julen hos er inte blev helt förstörd.
----------------------------------------------------------
Jag är nöjd med julafton även om själva firandet kändes som en tråkig repris. På förmiddagen var jag dock och hörde Solenoid och hennes söner medverka musikaliskt i en gudstjänst, vilket de gjorde med den äran. Sedan blev det fika och pianomusik hemma hos dem - jättetrevligt!

25 december 2012, 14:01
Medlem
Incognita skrev:
Jag har, förutom julfirande, sett i min mail att mitt bokkapitel antagits utan ändringar och att den amerikanske redaktören var mycket nöjd och att det hade fått henne att se på demens med nya ögon. Hon hade inte kunnat sluta tänka på det. Det var en lisa för själen! Så stark är nämligen inte min självkänsla att jag klarar mig utan uppskattning utifrån. Jag behöver få känna att jag bidrar med något meningsfullt, gör någon skillnad (och i positiv riktning), att jag inte bara belastar världen.

Det är så mycket lättare att se hur andra människor berikar världen - och då tänker jag bland annat särskilt på just dem som förmodligen genom att läsa det här kommer att tänka på sina egna förmodade tillkortakommanden och som inte kan se hur just de gör världen till en mycket bättre plats bara genom sina sätt att vara.

Vad roligt! Jag skulle vilja trycka på gilla-knappen för detta inlägg. Hade själv mått väl av mer uppskattning för och återkoppling på det jag gör på jobbet. Har i och för sig en chef som är generös mot oss som jobbar på vår lilla avdelning, kollektivt, men det är ju inte riktigt samma sak.

25 december 2012, 14:13
Moderator
Solenoid skrev:
Sjungit i kyrkan på julotta. Var där 06:00 för att öva. Inte nog med att jag sover dåligt, någon ringde fel till mig när jag sov mina ynka tre timmar. Så jag satt i kören och somnade nästan. Sedan gick jag hem och soooov.

Resten av tiden har jag förbannat min släkt, eller: min mans släkt. Dropparna har runnit över nu, och det är inte en droppe, utan den där droppen som får det att rinna över, fylls på med en ny hela tiden. Jag kommer att brinna i helvetet för mina tankar om dem.

Det låter som mycket mänskliga tankar under de förutsättningarna. Om det finns ett helvete så har det nog inte så gott om plats att det skulle kvalificera dig för en.

Tack så mycket, Orange och Spader! Jag kände mig lite för självupptagen efter att jag skrivit det där, men samtidigt tycker jag faktiskt att folk överlag borde ge både sig själva och andra mer credit. Jag tror att världen skulle vara bättre med mindre skuld och skam och mer uppskattning och självförsoning.

Så mysigt det låter att vara en musicerande familj, särskilt en där man gör det tillsammans!

25 december 2012, 15:29
Medlem
Käkat mat och praliner samt slappat.

25 december 2012, 17:42
Medlem
Igår gjorde jag en lysmask med Ufo!

Spik, träbitar, en fjäder, en bit akvarieslang, vatten, och två lysdioder. Den blev jättefin!

Och ett batteri!

Spoiler! :
och ett batteri till, så det skulle bli 3 volt

26 december 2012, 16:54
Avslutat konto
Ätit ansenliga mängder julgodis.

26 december 2012, 17:17
Medlem
Betalat räkningar!
Nu ska jag sova.

:geek:

27 december 2012, 10:45
Medlem
Betalat mina räkningar.

27 december 2012, 18:12
Moderator
Handlat pulka och stjärtlapp, släpat ut sonen i snön, bytt ut den trasiga helikoptern, tittat på råttor och annat mysigt i djuraffären, lagat räkpasta, fikat och löst korsord. Får se om jag orkar baka saffransbröd idag. Det värsta är att sonen vill hjälpa till, och det är jobbigt nog att hålla reda på mig själv bland alla ingredienser som kan sprätta iväg åt olika håll.

27 december 2012, 19:48
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.