Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Varför är människor så jävla dumma i huvudet? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Varför är människor så jävla dumma i huvudet?
Som topic. Usch vad vidrig mänskligheten är. Jag skäms fan över alla självgoda arslen som gång på gång blir uppsnurrade i matematiska och logiska diskussioner men vägrar erkänna att dom har fel. Låter känslor styra osv. (Finns givetvis undantag: Jag :mrgreen:)
OS måste ju vara det vidrigaste av allt. Visst kollar jag och hejar väl på sverige för det mesta (om jag pallar) men jag orkar inte bli stolt över att jag är från samma land som en eventuell medaljör. HUR FAN TÄNKER MAN OM MAN TROR MAN HAR UTRÄTTAT NÅGOT BARA FÖR ATT MAN RÅKAT VARA FÖDD ELLER BO I SAMMA LAND SOM NÅGON SOM DESSUTOM VIGT SITT LIV ÅT ETT EGENTLIGEN HELT MENINSLÖST SYFTE????????????????????????????

25 februari 2010, 10:03
Medlem
Inlägg Re: Varför är människor så jävla dumma i huvudet?
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/utkla ... 327703.svd

alltså fyfan, byt jobb ditt jävla miffo. eller ännu hellre ta livet av dig.

25 februari 2010, 11:15
Avslutat konto
Jag gillar idrottsmän och idrottare. Attityden. I synnerhet lite bad guys som Petter Northug. I fredstider och i den verkliga världen är dem motsvarigheten till sagornas riddare.

Drömde länge själv om att bli idrottsman men hittade inget område jag var jättebra på, förutom långdistanslöpning där jag var hygglig.

Idrotten är en av få arenor där sagoromantiken fortfarande tillåts existera med riddare, vapenmärken och lojalitet. Idrottsmän är hjältar.

25 februari 2010, 11:50
Medlem
porslinet skrev:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/utkladd-vardare-hotade-handikappad_4327703.svd

alltså fyfan, byt jobb ditt jävla miffo. eller ännu hellre ta livet av dig.

Orginalartikeln
http://www.nwt.se/article665821.ece

25 februari 2010, 12:40
Medlem
Josef3 skrev:
Jag gillar idrottsmän och idrottare. Attityden. I synnerhet lite bad guys som Petter Northug. I fredstider och i den verkliga världen är dem motsvarigheten till sagornas riddare.

Drömde länge själv om att bli idrottsman men hittade inget område jag var jättebra på, förutom långdistanslöpning där jag var hygglig.

Idrotten är en av få arenor där sagoromantiken fortfarande tillåts existera med riddare, vapenmärken och lojalitet. Idrottsmän är hjältar.

gillar idrott och ofta idrottsmän (de tenderar att ha mer självdistans och hjärna än medelsvensson), bara inte folk som tror att idrottsmän automatiskt gjort något för världen genom att springa fort, långt eller vad dom nu gör. eller upplever att deras eget värde växer pga att de är födda på samma plats som en duktig idrottsman.

eller behöver ju inte ogilla personerna enskilt på dessa personlighetsdrag, men det är ett fett jävla minus i alla fall. att dessutom dom flesta man träffar rätt snart visar sig vara riktigt överkorkade och inskränkta gör ju inte saken bättre heller.

25 februari 2010, 14:03
Medlem
Josef är gay. Tro fan att han gillar "atleter". Slår vad om att han tycker om att sniffa på parfym och annan skit oxå.

Själv tycker jag vinter-OS är bättre än sommarens densamma. Värst i "sportväg" är fotboll. Värre idiotspel får man leta efter.

25 februari 2010, 14:28
Avslutat konto
Håller till viss del med vad gäller fotboll. Det är en sport som attraherar det värsta drägget.

De bästa idrottsmännen är de individuella hjältarna.

25 februari 2010, 14:55
Avslutat konto
porslinet skrev:
gillar idrott och ofta idrottsmän (de tenderar att ha mer självdistans och hjärna än medelsvensson), bara inte folk som tror att idrottsmän automatiskt gjort något för världen genom att springa fort, långt eller vad dom nu gör. eller upplever att deras eget värde växer pga att de är födda på samma plats som en duktig idrottsman.

eller behöver ju inte ogilla personerna enskilt på dessa personlighetsdrag, men det är ett fett jävla minus i alla fall. att dessutom dom flesta man träffar rätt snart visar sig vara riktigt överkorkade och inskränkta gör ju inte saken bättre heller.

Jag tycker inte idrott är ett meningslöst syfte. Förstår inte varför t.ex politik eller ekonomi skulle vara mer "meningsfullt" sett från ett mindre trångsynt perspektiv.

Förstår dock att det kan vara svårt på ett aspergerforum att argumentera för att idrottsmän skulle vara lika viktiga för samhället som helkroppsförlamade stirrande matematiker som sitter i rullstol och pratar genom ett filter i halsen.

25 februari 2010, 14:58
Medlem
Josef3 skrev:
Förstår dock att det kan vara svårt på ett aspergerforum att argumentera för att idrottsmän skulle vara lika viktiga för samhället som helkroppsförlamade stirrande matematiker som sitter i rullstol och pratar genom ett filter i halsen.

Jag hatar sport. Jag hatade skolgympan. Men det gick inte att ta miste på glädjen hos taxichauffören jag åkte med häromdagen.
- Ska hem å se hockeyn nu!!!! [underförstått jag tänker köra i 110 på 70-väg för att hinna hem, ut ur min bil].

Nej, inte kan man förkasta någonting som bringar så mycket glädje att det lyser i ögnonen på så många!

25 februari 2010, 15:51
Medlem
Bild

http://nwt.se/torsby/article666469.ece

Dom var fulla och dom fotograferade.

1 mars 2010, 15:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.