Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Kaninmamma
Medlem
|
 Re: Vad har du gjort idag?
 ja det är frågan! Så kan du tänka den som spar han/hon har! Själv mumsar jag på färska dadlar dricker kaffe och beundrar granen och undrar när den kommer att följa naturlagen neråt. Ha en god dag!
|
23 december 2012, 12:49 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
|
23 december 2012, 14:30 |
|
 |
kullan
Medlem
|
Ätit gröt och skinkmacka
|
24 december 2012, 12:51 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Har fått meddelande på facebook från en okänd mexikansk tjej som la till mig som vän häromdagen (jag accepterar alla, kan ju visa sig vara nån jag känner sen gammalt, nån som använder pseudonym eller nån jag borde lära känna). Nu är jag inte på humör att chatta med nån okänd mexikanska efter att ha varit social hela dagen. Före detta firade jag jul under rätt avslappnade former.
|
24 december 2012, 22:16 |
|
 |
Savanten Svante
Medlem
|
Idag har jag firat jul.
Barn kan låta väldigt mycket.
Nu är det tyssssssssssst.. Och skönt!
|
24 december 2012, 22:55 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Hoppas alla haft en trevlig julafton! Jag har känt mig betydligt bättre idag än jag gjorde igår så lite firande blev det allt.
|
24 december 2012, 23:29 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Skönt att du mår bättre, Orange!
Jag har, förutom julfirande, sett i min mail att mitt bokkapitel antagits utan ändringar och att den amerikanske redaktören var mycket nöjd och att det hade fått henne att se på demens med nya ögon. Hon hade inte kunnat sluta tänka på det. Det var en lisa för själen! Så stark är nämligen inte min självkänsla att jag klarar mig utan uppskattning utifrån. Jag behöver få känna att jag bidrar med något meningsfullt, gör någon skillnad (och i positiv riktning), att jag inte bara belastar världen.
Det är så mycket lättare att se hur andra människor berikar världen - och då tänker jag bland annat särskilt på just dem som förmodligen genom att läsa det här kommer att tänka på sina egna förmodade tillkortakommanden och som inte kan se hur just de gör världen till en mycket bättre plats bara genom sina sätt att vara.
För egen del tror jag ändå att jag håller på att utveckla en mindre svartvit syn på mig själv, äntligen.
|
25 december 2012, 02:15 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
*fniss* Samma här. Ett enda uppspelt barn tillsammans med en radiostyrd helikopter kan låta förbluffande mycket. Det borde finnas en varningstext på paketet, om att föräldrar med PTSD-liknande symptom lämpligen bör förse sig själva med hörselskydd och något lugnande om de tänker förse sitt barn med helikoptern. 
|
25 december 2012, 02:18 |
|
 |
Savanten Svante
Medlem
|
Hur gick det med julen, kullan?
|
25 december 2012, 09:31 |
|