Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Um, Inco, du kanske ska kapa lite i listan? :?

Själv ska jag tydligen baka en herrans massa ikväll vilket inte lockar det minsta, då jag julshoppade i några timmar tidigare idag. Men har man lovat så har man. Lyckligtvis har barnen ett gäng barn på besök så det finns tid till vila ytterligare ett slag.

Natt på en stund.


23 december 2012, 19:22
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
x fylla och köra en diskmaskin
x duka köksbordet fint
x kolla upp servettvikningar
x vika servetter

Lite avklarat i alla fall... Resten kvar. Får väl se om jag kapar lite i listan.


23 december 2012, 20:23
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
x trolla bort pappershögar och annan bråte
x fylla och köra en diskmaskin
x tömma den
x sterilisera glasburkar
x skura köksytor
x duka köksbordet fint
x kolla upp servettvikningar
x vika servetter
x bädda rent
x köpa stjärnanis (handlade mer än så)
x skogen: knycka lite granris
x göra sill-lag och låta svalna
x göra sillinläggning
x ev. dekorera burkarna (dölja gamla etikettrester om jag inte får bort dem)
- baka saffransbröd med mandelmassa i och mandelspån på
x röja undan och diska
- ta fram kläder för morgondagen
x slå in de sista paketen
x plocka undan
- svara på brev från tyskamerikanskkanadensisk kollega
- göra rent i och runt kattlådan
- snabbstäda ("uppdatera" den nyligen gjorda städningen)
x hänga upp sonens handgjorda julbonad (duk? handduk?)
- teckna färdigt porträtt av min bror med sin son i famnen och förhoppningsvis få både proportioner och detaljer tillräckligt rätt
- rama in det
- ev. sortera, vika och hänga upp lite rent tvätt (som om jag skulle hinna och orka...)

Sillinläggningen blev mycket vacker.

Oj! Klockan blev mycket! Tur att jag sov en del på dagen.


24 december 2012, 04:26
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Skotta snö.



Och äta julskinka!


24 december 2012, 10:36
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Hmm. Antingen är hårddisken på gång att gå sönder, eller så kör nån med en illa fungerande snöslunga med 2taktsmotor i närheten...


24 december 2012, 10:37
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Tillbringa Julafton ensam.


24 december 2012, 12:50
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
kullan skrev:
Tillbringa Julafton ensam.

*skickar en varm tanke*

Min son och hans pappa kommer hit om en stund. Inte världens hålligång, men inte ensamt heller. Sonen får många julklappar och mycket uppmärksamhet och kärlek. Tur att exmaken är så trevlig att det känns helt OK, t.o.m. roligt, att fira jul med honom trots att vi är skilda.

Att vara uppe till fyra på morgonen natten till julafton är inte någon bra idé, om någon nu trodde det. Jag har bara varit uppe i en dryg timme. Min hjärna kräver åtta timmars sömn nu för tiden. Jag antar att det är ett friskhetstecken.

Det är julafton och nysnö och jag har nyutslagna hyacinter och ett städat hem och heminlagd sill och vackert inslagna paket som väntar på min son. :09:


24 december 2012, 14:03
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
... fira jul med mamma, bror och mormor med man som snart kommer. God Jul allihop! Sänder en varm tanke till er som är ensamma eller sjuka på julafton.


24 december 2012, 17:00
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Spader skrev:
God Jul allihop! Sänder en varm tanke till er som är ensamma eller sjuka på julafton.

Samma här!


24 december 2012, 17:04
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag skall jag inte boka tågbiljetter och packa. :( Min brors sambo har fått akut mjölkstockning så de måste åka in till sjukhuset. Hoppas det blir bättre snart! Både för deras skull och för att jag helt själviskt :oops: längtar efter att få hälsa på dem och lilla bäbisen...


25 december 2012, 15:51
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.