Ny tråd Svara på tråd  [ 198 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Nästa
Julkänslor 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Julkänslor
Åh nej! :shock: Tänk om jag har en Ernst-persona bland mina dissociativa delar! :?


24 december 2012, 02:11
Moderator
Inlägg Re: Julkänslor
Ernst? (Är det Kirchsteiger du syftar på? Bara sett någon glimt av honom, men mysigt vet jag inte om jag tyckte det var. Och potpurrier kan du kanske ha som reservfödkrok? :P )

God jul!


24 december 2012, 03:53
Moderator
Inlägg Re: Julkänslor
Ja, han ja. *rys* :? Bevare mig väl!

Potpurri? Födkrok? :lol: Näeh... Men det är ju skönt att det gick att göra något vettigt av någonting av allt det jag inte haft hjärta att slänga.


24 december 2012, 04:33
Medlem
Inlägg Re: Julkänslor
Jag fick julkänslor först när katterna pulsade runt i snön tidigare idag, det var så sött. Sedan kom och gick de under resten av dagen.
Julen är traditionellt sett en horribel högtid om man har alkoholiserade släktingar men den här julen har hittils varit helt otroligt underbar.
:08:

Det där med extra juldofter funkar inte med en överkänslig sambo, han tuppar av eller får akut migrän av allt från hyacint till potpurri. Lyckligtvis är inte heller jag så förtjust i starka, "framkallade" dofter.
Det enda horribla med det är egentligen på vårkanten när liljekonvaljerna blommar...


24 december 2012, 23:42
Moderator
Inlägg Re: Julkänslor
CodeRedAlert skrev:
Julen är traditionellt sett en horribel högtid om man har alkoholiserade släktingar

Amen to that!

Härligt att den varit så bra för dig hittills! Det har den faktiskt för mig också. Jag har sluppit det mesta av den ångest den annars brukar förknippas med. Jag hyser visst hopp om en förbättrad psykisk hälsa och försoning med mig själv och mina demoner.

Jag är känslig för dofter men älskar hyacinter, paradoxalt nog, och får inte huvudvärk av dem (jag brukar mest må illa och bli mentalt uttröttad av dofter, "invaderad", men jag tror att jag associerar hyacinter med den barnsliga glädje som min mamma hade över dem när jag var barn - en av ljuspunkterna i den annars så horribla julen). Jag önskar t.o.m. att det gick att få tag på sådana som inte har odlats fram med svagare doft. Potpurriet var bara äkta torkade blommor och kryddor, inget annat doftämne (doftljus och sådant är en styggelse!). Jag har 12 hyacinter hemma - lite hysteriskt, jag vet, fast de flesta har inte ens börjat slå ut. Jag var sen med att köpa nya när de förra vissnade. Annars brukar jag försöka ha konstant hyacintblomning hemma från första advent och fram tills det inte längre går att få tag på hyacinter i butikerna.

Åh, liljekonvaljer... :09: Jag var på vippen att köpa en kruka med tre taniga liljekonvaljer i för hutlösa 60 spänn men stod emot.

Mina katter är ytterligt skeptiska till snön, tyvärr, tycker inte om att bli kalla om tassarna och vägrar att vara ute om jag stänger dörren efter dem. Själv är jag inte så förtjust i att ha altandörren öppen längre stunder i minusgrader och yrande snö, så då får det vara.

Jag skippade saffransbrödet och minipajerna med grönkål. Det blev enorma mängder mat över ändå, och glassen är helt orörd. Den oerhört lättlagade räkpajen var väldigt god. Sillen var fräsch men kan behöva dra åt sig av ingefäran en extra dag, och konsistensen hade vunnit på egen inläggning från scratsch. Jag orkade bara inte ha den framförhållningen. Min son var imponerad av min dukning, och så tacksam över allt, och mån om att hjälpa till. :09: Vi läste ur Barnen ifrån Frostmofjället tills han somnade, efter att ha sett Ice Age 4 två gånger på raken.

Hoppas bara att det går att byta den kvaddade fjärrstyrda helikoptern som min son var så upprymd över innan han kvaddade den, alternativt laga den med superlim.


25 december 2012, 00:42
Medlem
Inlägg Re: Julkänslor
Jösses! :shock:


25 december 2012, 14:08
Moderator
Inlägg Re: Julkänslor
nallen skrev:
Jösses! :shock:

Hm, vad betydde det? Too much...? Jo, det lät lite prilligt... ;) Men jag är inte så bortskämd med att må bra på julen. Jag har lite att ta igen. Hoppas ni har överseende.


25 december 2012, 15:31
Medlem
Inlägg Re: Julkänslor
Incognita skrev:
Too much...?

Mycket var det i alla fall, i alla fall i mina ögon; om det var för mycket är upp till dig - det är ju ändå ditt julfirande som beskrivs.

Jag är seriöst trött på mitt julande. Jag vill åka hem. Nu.


26 december 2012, 14:47
Moderator
Inlägg Re: Julkänslor
Sant. :) Det är mitt eget, så det är upp till mig. Vore det inte för mitt eget donande skulle jag inte få någon jul alls. Jag har inget att åka hem från.


26 december 2012, 14:57
Medlem
Inlägg Re: Julkänslor
Snart är det ju för fan dags igen, bara 12 månader kvar, och det knappt!!!!


27 december 2012, 09:02
Ny tråd Svara på tråd  [ 198 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron