Ny tråd Svara på tråd  [ 198 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Nästa
Julkänslor 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Julkänslor
Sillen tittar på mig, äggen rullar emot mig :shock: .


19 december 2012, 20:55
Moderator
Inlägg Re: Julkänslor
Blir det nån julafton i år?
Blir det ens tid att fälla en tår
över allt man skulle gjort igår
som det snart inte finns ett spår
av?


20 december 2012, 18:11
Moderator
Inlägg Re: Julkänslor
Något mer äkta än Mayas (h)jul kunde man ju iallafall önska. Men den vitsen är säkert lika sliten som (h)julet/n.


20 december 2012, 18:22
Medlem
Inlägg Re: Julkänslor
Fan nån snodde mitt arsel :shock: :?


20 december 2012, 19:11
Medlem
Inlägg Re: Julkänslor
Döda kapitalismen.. med snö och barn!



21 december 2012, 00:23
Medlem
Inlägg Re: Julkänslor
Bild


23 december 2012, 23:02
Moderator
Inlägg Re: Julkänslor
*fniss*

Min julkänsla är just nu enrisstucken. Aj! Nu har jag i alla fall en stor vindekanteringskaraff full med blandat barrsly i hallen och en liten vas med enris på toan, diverse hyacinter spridda över lägenheten, kryddnejlikeapelsin och annan "julfrukt", doftande julkryddor och massor av ljus, så nu skall det väl bli jul trots att jag tappat bort nyckeln till förrådet med julpynt.

Här kommer det att vankas räkpaj, miniquicher (orkar inte kolla stavningen) med krämig grönkålsfyllning, gravad lax, lax som är både rökt och gravad, jansson, äppelsill med stjärnanis och ingefära, citrusglacerad brysselkål, tre olika slags hårdbröd med tre olika slags hårdostar (portvinscheddar, vanlig cheddar och kryddost), pepparkakor med getost och fikonmarmelad, saffransbröd med mandelmassa, och möjligen julgröt. En godisskål och olika slags glass finns också. Alkoholfri äppelglögg kommer att spetsas med extra glöggkryddor.


23 december 2012, 23:34
Moderator
Inlägg Re: Julkänslor
Jo, Christmas betyder ju "mass of chrises" eller möjligen "mess of a chrisis". Det där t:et är bara kristningsfernissa.

Inco, :shock: Jösses vad ambitiöst. Hoppas det blir mysigt också.


24 december 2012, 00:13
Moderator
Inlägg Re: Julkänslor
Tack Zombie! Och God Jul!

Jag har tappat farten lite... blev trött. Myste för mycket med katter framför sentimental TV. Vi kan väl låtsas att te med julkryddor skall användas för att skura parketten med inför jul? Jag spillde... Lussebröd får bakas imorgon istället. Det är ju ändå godast nybakt, eller hur? Sillen ämnar jag dock ta itu med nu. Det är femminuterssill, men tanken är ju att den skall hinna ta smak. Paketen är klara, förutom den där teckningen som jag inte är klar med, men den skall ju inte levereras förrän på annandagen. Återstår en hel del städning. Usch så stökigt det blir av julstök! Enrisbarren måste bort - aj!


24 december 2012, 01:17
Moderator
Inlägg Re: Julkänslor
Okej, det här börjar låta riktigt övermåttan fjolligt, men jag måste bara någonstans få mysa lite över vilket fantastiskt julpotpurri jag råkade slänga ihop... Jag slängde i överblivna kryddnejlikor och stjärnanisar i min lilla bleckmugg med torkade rosor, lavendel och mimosa som jag tagit vara på för att det vore synd att slänga dem när de är så vackra även efter att de vissnat... och vilken doft! Jag borde ta patent på den.


24 december 2012, 01:59
Ny tråd Svara på tråd  [ 198 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron