Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Mattråd!
Det är väl klart att jag känner till karelska piroger!

18 december 2012, 00:11
Medlem
Schueberird skrev:
Jag gissar på begränsad studentbudget snarare än fri vilja!?

Typ. Men jag tänkte att det var en bra bantningsmetod inför julen att göra av med pengarna snabbt och sen tvingas leva på äcklig nyttig mat så helt utom min kontroll är det inte.

18 december 2012, 00:27
Medlem
Incognita skrev:

Varför är det så självklart? :10:

18 december 2012, 01:04
Medlem
Yetin skrev:
Schueberird skrev:
Jag gissar på begränsad studentbudget snarare än fri vilja!?

Typ. Men jag tänkte att det var en bra bantningsmetod inför julen att göra av med pengarna snabbt och sen tvingas leva på äcklig nyttig mat så helt utom min kontroll är det inte.

Aha, det kanske är en bra strategi. Det påminner dock om en kille jag läste om en gång som åt mat varannan dag och rökte cigaretter varannan dag som bantningsmetod, vilket inte låter som en bra idé.

18 december 2012, 01:05
Moderator
Schueberird skrev:
Incognita skrev:

Varför är det så självklart? :10:

Därför att det inte skulle falla mig in att låtsas som att jag kände till dem om jag inte gjorde det, därför att jag under en period av livet levde på enbart sådana och digestive bars (när min pappa hade dött och jag kraftigt dissocierade), därför att jag haft finsk pojkvän och har finskt påbrå och för att jag åt sådana senast häromveckan hos min bror.

De är trygg mat.

18 december 2012, 01:15
Medlem
Okej, jag är övertygad.

18 december 2012, 02:36
Medlem
Schueberird skrev:
Jag har för mig att du har frågat det förut [...]

Tja, det var för all del ingen fråga utan mer ett, delvis imponerat, konstaterande.

20 december 2012, 23:10
Moderator
Schueberird skrev:
nallen skrev:
Jag förstår inte hur ni orkar. Särskilt inte ni som lagar åt bara er själva.

Jag har för mig att du har frågat det förut, så jag hänvisar helt enkelt till mitt tidigare svar - vilket väl var något i stil med:
Dels för att det är kul och dels för att det inte alltid blir så här ambitiöst. Just den här gången kände jag för att pröva något nytt och var motiverad.

Ni fick väl varsina rejäla bitar NT när Gud spelade tärning om generna. Enterna är ju för oss andra som gudar eller åtminstone grekiska heroer måtte vara för dem...

För en annan är det ju färdigmat som är de kulinariska höjdpunkterna och det kan vara kamp nog att gå och köpa den. Tills man tröttnar på det begränsade urvalet eller inte längre har råd med den...

21 december 2012, 00:01
Moderator
(Men jo, jag vet att allt är relativt och beror på vart man tittar...)

21 december 2012, 00:12
Moderator
Den lättlagade räkpajen:

Bild

Jag var jättelat och tog färdig smördeg. Pajskalets botten breddes med en blandning av creme fraische och philadelphiaost, med lite salt och ganska mycket nymald svartpeppar. Efter gräddningen fyllde jag på med räkor, finhackad rödlök, avocado, små klyftor av coctailtomater, små klickar av creme fraische samt massor av färsk dill. Så smidigt!

Julafton hos mig:

Bild

25 december 2012, 15:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.