Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Mayakalendern 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mayakalendern
Jag kommer åka tåg den dagen. Räds ingen kalender. Det är ju kul med kosmiska katastrofer men inte fan var det något som mayafolket begrep.


16 december 2012, 14:07
Moderator
Inlägg Re: Mayakalendern
Incognita skrev:
Alltså... Kalendern tar slut för att den cykel har gått som krävs för att jorden, solen och galaxens centrum åter skall stå i en rak linje. Det är deras tidsenhet. Därefter får man ge ut en ny kalender, om man behöver en.

Sedan florerar det idéer om att det då skall vara dags att nå en högre medvetandenivå, och därmed lämna denna fysiska form, och det är ju möjligt att mayafolket hade lite för höga tankar om oss helt enkelt. Jag har ytterligt svårt att tro att vi alla plötsligt kommer att bli någon form av astralkroppar den 21:e. Skulle det mot förmodan inträffa, misstänker jag att vi kommer att ha föga användning för corned beef.

Fast kanske är det så att de som inte är mogna för en ny medvetandenivå (typ hela civilisationen utom möjligen Dalai Lama?) lämnas åt sitt öde på ett sätt som kräver corned beef?

Nog för att vi behöver en högre medvetandenivå, om den även uppfyller vissa specifika krav mer än bara "högre". Med eller utan fysisk form, men kanske särskilt med, eftersom vi håller på att undanröja våra egna förutsättningar för att ha en (och möjligen även för att finnas). Så vad ska folk göra i sin vanmakt mer än gå på samma hopp om något utanför oss själva gång på gång? Varje ny gång kan ju vara den rätta, som när man spelar om pengar.

Och även om det tycks vara så inrättat att vi ska vara inlåsta i den fysiska verkligheten, för den händelse det nu finns någon mer, så är dörren inte helt ljudisolerad; den som har blivit beroende av spelet kan märka sig tillräckligt med tillräckligt svårtolkade tecken för att hålla kittlingen igång. Eller säkerhetsventilen öppen så att man orkar göra någon nytta i världen sedan. Eller så att energi man hade kunnat göra nytta med pyser ut.


16 december 2012, 14:59
Medlem
Inlägg Re: Mayakalendern
Ni är pinsamt befriade från lågstadiehumor.
:lol:


16 december 2012, 16:39
Medlem
Inlägg Re: Mayakalendern
CodeRedAlert skrev:
:lol:

Jag kände mig tvungen att kolla igenom din inläggshistorik efter att ha läst det där,
men blev inte nämnvärt klokare av det.


Länge sen jag spanade in den här tråden!
Nej, jag förstår att du inte blev det... LMAO

:07: :07:


16 december 2012, 22:45
Medlem
Inlägg Re: Mayakalendern
Y'all should know by now that if the World were going to end for any cosmic reason, I'd tell you how and I'd tell you when.


17 december 2012, 00:16
Medlem
Inlägg Re: Mayakalendern
CodeRedAlert skrev:
Jag ska även iklä mig ett extra par långkalsonger den 21.


Du kan få mina gamla långkalsonger; de har dessutom helt tappat resåren, så de klämmer inte åt alls någonstans.


17 december 2012, 01:43
Medlem
Inlägg Re: Mayakalendern
Jag ser mest en lysande ursäkt för att dricka öl. Fast eftersom det är en fredag hade jag ju gjort det iallafall...


17 december 2012, 06:12
Medlem
Inlägg Re: Mayakalendern
Schueberird skrev:

Du kan få mina gamla långkalsonger; de har dessutom helt tappat resåren, så de klämmer inte åt alls någonstans.
Du är en sann gentleman!


20 december 2012, 16:40
Moderator
Inlägg Re: Mayakalendern
Xzirie skrev:
Jag ser mest en lysande ursäkt för att dricka öl. Fast eftersom det är en fredag hade jag ju gjort det iallafall...

Så typiskt Sverige. Tänk hur sosseandan kan leva kvar. Inte nog med hur de har flyttat tammefan alla storhelger utom julafton och nationaldan till närmsta ordinarie helgdag, till och med den här måste de lägga på en fredagkväll som redan finns. :04:


20 december 2012, 17:55
Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3


Som gäst saknar du privilegier.

cron