Ny tråd Svara på tråd  [ 103 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Nästa
Låg nivå på forumet? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Låg nivå på forumet?
Pemer skrev:
Fan också, det där hade jag helt förträngt. Bajs att jag for med osanning. :oops:

Bild
Josef3 är ofta elak, och då tycker jag det är skönt att folk får bita ifrån om de känner för det. Forumsklimatet blir mer ärligt då. Det dyker alltid upp elakingar, och då ska inte snällingarna behöva hålla fasaden uppe till vilket pris som helst. Inte av rädsla för repressalier från forumsledningen iaf.

Jag är personligen väldigt utled på Aspergerforums dagistjoller tex, där folk blir bannade bara för att de säger "din satans kanalje" eller "din jävla fitta".

22 februari 2010, 18:06
Medlem
För egen del har jag aldrig lärt mig hantera att möta sjukligt aggressiva människor helt utan spärrar att bete sig mot andra så som DE FLESTA skulle vilja behandla, och bli behandlade av, andra. Jag tycker sådana tendenser är väldigt otäckt och skrämmande, och blir rädd för otäcka människor. Människor som har sådan här stil är otäcka.

Gogge skrev även om den hypotetiska tanken att en random gärningsman skulle råka knäcka ett knä eller droppa syra i mina ögon, och Josef skriver om hur härligt det skulle vara att slå sönder någon äcklig aspergares ansikte med hammare.

Och samtidigt är man personligt utpekad och uthängd, och utsatt för de otäckas spott och spe.

Jag är väl otroligt naiv och överkänslig som faktiskt blir uppriktigt rädd. De flesta andra här blir det ju uppenbarligen inte. Men de flesta andra är ju heller inte utsatta själva, och råkar ha valt från första början att vara anonyma nog här på forumen, så att de inte löper några som helst risker. Någon som uttalade sig igår kanske inte hade greppat den skillnaden heller. Är man faktiskt inte själv *internetfrämling #12487* är det lite skillnad på att ta åt sig eller inte ta åt sig av vad *internetfrämling #64271" skiver. Otur för mig att jag gjorde det dumma valet. Jag ångrar det inte så lite, kan jag ju säga... men gjort är liksom gjort...

22 februari 2010, 19:00
Medlem
Du ska veta att du har backup, Pemer.

22 februari 2010, 21:02
Medlem
Pemer skrev:
Någon som uttalade sig igår kanske inte hade greppat den skillnaden heller. Är man faktiskt inte själv *internetfrämling #12487* är det lite skillnad på att ta åt sig eller inte ta åt sig av vad *internetfrämling #64271" skiver.
Här får jag allt ta åt mig. :oops:
Känner nu att jag tog i för mycket mot dig igår. Sorry...................

22 februari 2010, 23:15
Medlem
Oj... nä, det var mest någon annan jag tänkte på!

Men tack för värmen och sympatin, det är uppskattat! :)

22 februari 2010, 23:28
Medlem
Pemer skrev:
Jag är väl otroligt naiv och överkänslig som faktiskt blir uppriktigt rädd.

Nä, är det regelrätta hot tycker jag inte det är konstigt om du blir rädd. Jag är väl lite tvärt om, okänslig och paranoid på samma gång, men alltid beredd till försvar. Jag har blivit mordhotad på internet, och då bara brinner det till och jag skriker med versaler KOM DÅ, det är SANDGÄRDESGATAN 22, så ta för fan inte FEL PORT, FITTA!!!! Eller skitsamma jag GÅR UT.

Kom ju aldrig någon. Sedan fick jag ett pm där vederbörande förklarade att han inte alls visste var jag bodde, utan bara ville skrämmas.

23 februari 2010, 00:17
Medlem
Pemer skrev:
Jag är väl otroligt naiv och överkänslig som faktiskt blir uppriktigt rädd. De flesta andra här blir det ju uppenbarligen inte. Men de flesta andra är ju heller inte utsatta själva, och råkar ha valt från första början att vara anonyma nog här på forumen, så att de inte löper några som helst risker. Någon som uttalade sig igår kanske inte hade greppat den skillnaden heller. Är man faktiskt inte själv *internetfrämling #12487* är det lite skillnad på att ta åt sig eller inte ta åt sig av vad *internetfrämling #64271" skiver. Otur för mig att jag gjorde det dumma valet. Jag ångrar det inte så lite, kan jag ju säga... men gjort är liksom gjort...

Det är ohyggligt naivt av dig Pemer att vara så extremt öppen med din idientitet på nätet, man vet aldrig vilka galenpannor man kan få på sig.

23 februari 2010, 23:02
Medlem
Bmw skrev:
Pemer skrev:

Det är ohyggligt naivt av dig Pemer att vara så extremt öppen med din idientitet på nätet, man vet aldrig vilka galenpannor man kan få på sig.

Det är snarare mer naivt att tro att man är så jäkla hemlig på nätet. Bättre då att utgå ifrån att allt man gör är helt transparent och stå för det i verkligheten.
Galningar kan man nog få på sig lite varstans. Det behöver inte vara på nätet.

23 februari 2010, 23:11
Medlem
carl skrev:
Det är snarare mer naivt att tro att man är så jäkla hemlig på nätet. Bättre då att utgå ifrån att allt man gör är helt transparent och stå för det i verkligheten.
Håller med om att man oftast inte kan vara totalt hemlig på nätet.
Men det finns många grader av öppenhet. Går man ut med sin identitet så blir man ett lätt offer för stollarna. Väljer man ett "anonymt" nick så sållas de flesta bort.

23 februari 2010, 23:37
Medlem
Ufo skrev:
carl skrev:
Håller med om att man oftast inte kan vara totalt hemlig på nätet.
Men det finns många grader av öppenhet. Går man ut med sin identitet så blir man ett lätt offer för stollarna. Väljer man ett "anonymt" nick så sållas de flesta bort.

Ja man ska nog inte skriva vad som helst. Och beskriva sig själv för djupt. Det är ju inget man går och marknadsför vanligtvis irl heller. Man kan ju få en känsla av falsk trygghet och intimitet på internet.
Sen är man nog lättare offer om man har något förövaren vill ha, typ pengar.
Jo det blir ju lite jantelag över internetpersonligheten, om man syns mycket så finns det stor chans att nån börjar hata en.

23 februari 2010, 23:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 103 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.